Najveći proizvođač pasta za zube na svijetu Colgate-Palmolive zbog većih teškoća no što se očekivalo ukinut će i više radnih mjesta nego što je bilo predviđeno prvim planom restrukturiranja. Ovaj tjedan kompanija je priopćila da će se program restrukturiranja produljiti do kraja 2017. godine i da će biti ukinuto između 3300 i 3800 radnih mjesta širom svijeta. Prvim je planom bilo predviđeno ukidanje najviše 3200 radnih mjesta.
Najveća prepreka rasta kompanije je visok tečaj dolara, čija je vrijednost u godinu dana porasla devet posto u odnosu na košaricu šest najvažnijih valuta. Više od tri četvrtine svojih prihoda tvrtka ostvaruje na tržištima izvan SAD-a. Ujedno i globalno gospodarstvo slabi, što utječe i na pad potražnje.
No na pad potražnje Colgateovih proizvoda u nekim regijama ujtecala je i odluka o povećanju cijena proizvoda, a najveći udarac osjetio se je u Južnoj Americi, za kompaniju jedno od najvažnijih tržišta.
Organski rast
Usporedo će se povećati i troškovi restrukturiranja, pa će umjesto prvotno planiranih oko 1,2 do 1,4 milijarde dolara kompanija trebati izdvojiti između 1,4 do 1,6 milijardi dolara do kraja 2017. godine.
Rezove je ta američka mulitinacionalna kompanija najavila još 2012. godine, no tada se i pretpostavljalo da će cijeli proces restrukturiranja biti gotov do kraja 2016. godine. Tada su počeli okupljati svoje podružnice u pojedinim zemljama u regionalna sjedišta. Pa je tako za našu regiju uspostavljeno i ostalo sjedište u Ljubljani. Hoće li i sada biti dodatnih rezova u regiji, odgovor do zaključenja broja nismo dobili. Kada su prve uštede najavljene, prema planu godišnje oko 365 do 435 milijuna dolara, kompanija je još bilježila dobre rezultate.
Oni za prošlu godinu pokazuju pad dobiti, prodaje za sedam posto te šest posto od prihoda. Ipak, organski rast od prodaje je u porastu, a vođen je tržištima u nastajanju. Kompanija je inače izlistana na burzi u New Yorku, a objavljena je i isplata dividende dioničarima koja svake godine ipak blago raste. Na nedavnoj prezentaciji ulagačima predvidjeli su bolje rezultate u sljedećem razdoblju te najavili veća ulaganja u inovacije, rast brendova, marketing...
Najviše se očekuje od prodaje paste za zube Colgate čiji je udjel na tržištu potkraj prošle godine povećan na 44,7 posto. Colgate-Palmolive kompanija vrijedna je 17,4 milijarde dolara i posluje u više od 200 zemalja, a fokusira se na jake globalne brendove – Oral Care, osobna njega, kućna njega i Nutrition. No, kao i velik broj kompanija izvoznica u SAD-u i ona je osjetila udarac zbog tečaja, a zbog čega ni prvotne mjere obrane prije četiri godine nisu urodile plodom.
Kamen oko vrata
Cijela situacija zbog tečaja počela se odražavati lani na američkim burzama. No istodobno je došlo do slabljenja eura koji je pozitivno utjecao na tržišta u eurozoni, čiji su proizvodi postali konkurentniji, a što se donekle odrazilo i na gospodarski rast. I sam čelnik Colgate-Palmolivea rekao je nedavno, predstavljajući poslovne rezultate, da su makroekonomski uvjeti i devizna volatilnost i dalje izazov.
“Recesija zarada” pogodila je velik dio američkih kompanija, pa je tako prema podacima za tri lanjska tromjesječja dobit američkih kompanija bila 4,7 posto manja na godišnjoj razini. To je ujedno bio i najveći pad zarade od sredine 2009. godine kada je završena recesija u SAD-u. Još prošle godine tri puta više američkih kompanija iz S&P 500 indeksa, koje su najveće izvoznice, smanjilo je procjenu rezultata ispod očekivanja analitičara. Drugom dijelu kompanija pad je prouzrokovala niska cijena nafte.•
neka povećaju rupicu na tubi paste za zube! odmah potrošnja poraste za 10 posto, za početak