Arbitraža

Uljanik plovidba pokrenula atrbitražu protiv 3. maja

Foto: Duško Marušić
Uljanik plovidba pokrenula atrbitražu protiv 3. maja
03.12.2010.
u 08:00
Na Arbitražnom sudu u Londonu uljanikovci su ishodovali privremenu mjeru kojom se 3. maju zabranjuje prodaja broda
Pogledaj originalni članak

Premda je potpuno gotov i spreman za plovidbu, tanker “Pomer” koji su u 3. maju” sagradili za pulsku Uljanik plovidbu, čvrsto je vezan u otpremnoj luci riječkog brodogradilišta, a do prije nekoliko dana o njegovom preuzimanju i plaćanju dvije su hrvatske tvrtke pregovarale. Štoviše, u 3. maju i dalje su uvjereni da pregovori nisu prekinuti pa ih je neugodno iznenadila jučerašnja obavijest sa Zagrebačke burze o tome da je Uljanik plovidba protiv Brodogradilišta 3. maj pokrenula arbitražni postupak radi ispunjenja obveza iz Ugovora o gradnji i naknade štete. Usto, na Arbitražnom sudu u Londonu uljanikovci su ishodovali privremenu mjeru kojom se 3. maju zabranjuje daljnja prodaja broda.

 Ispitivanje tržišta

Na to ih je, navode, potaklo “cirkuliranje broda za prodaju” na svjetskom pomorskom tržištu kao i odluka trećemajskog Nadzornog odbora, no ne kažu koja.

Prema toj odluci, “Pomer” se neće isporučiti naručitelju prije konačnog dogovora o modelu plaćanja i uplate dijela, navodno je riječ o polovici iznosa, cijene broda koja je, premda to nijedna strana ne želi službeno potvrditi, oko 38 milijuna dolara. Uljanikovcima, potvrđeno je iz 3. maja, način plaćanja nije prihvatljiv, no nisu očekivali ovakvo zaoštravanje i, kaže predsjednik uprave Edi Kučan, nepotrebno pokretanje arbitraže u Londonu dok se rješenje može naći u pregovorima. Kako se doznaje, trećemajci dosad nisu tražili novog kupca za brod , a “cirkuliranje” na svjetskom pomorskom tržištu na koje se pozivaju uljanikovci bilo je zapravo ispitivanje tržišta kako bi se ustanovila tržišna cijena broda.

Naime, gradnja tankera “Pomer” i još tri jednaka takva broda, dva za Uljanik plovidbu, a dva za Tankersku plovidbu iz Zadra, ugovorena je početkom 2009. pod patronatom Vlade i ondašnjeg premijera Sanadera i u tom je trenutku bila “slamka spasa” za brodograditelje.

Riječko brodogradilište preuzelo je na sebe troškove gradnje svih brodova, za što je, uz državna jamstva, ishodovan kredit od 210 milijuna dolara, a domaći brodari obvezali su se platiti tankere na primopredaji po tada važećoj tržišnoj cijeni. Detalji o načinu plaćanja i mogućem dogovoru države s brodarima o pomoći pri plaćanju brodova nikad nisu obznanjeni, a sada se upravo to, a ne cijena broda, pokazalo spornim.

Otplata na rate

Činjenica da Uljanikovci dosad za “Pomer” nisu dali ni dolara i da ne pristaju na prijedlog načina plaćanja već bi, čini se, htjeli brod preuzeti odmah, a postupno ga, kako bude zarađivao, otplaćivati, u 3. maju, koji jedva drži glavu nad vodom, dočekana je s nevjericom. Radi se o brodaru s kojim su uvijek imali odlične odnose, a smatraju i da se spor još uvijek može riješiti na domaćem terenu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

UK
Ugo Kajvez
08:11 03.12.2010.

Ovo mora biti neka teška podvala radi uništenja brodarstva u RH ......... iako nisam pravnik mislim da ako se radi o hrvatskim tvrtkama nađležnosti sudova mora biti u RH ... nikako negdje drugdje u svijetu bez obzira što može pisati u poslovnim ugovorima ..........

DU
Deleted user
08:12 03.12.2010.

Uljanik plovidba bi i ovce i novce! A pazite gospodo ovo: brod je gradjen kreditom uz drzavno jamstvo! Sto znaci da, ako Uljanik brod ne plati, 3. Maj nece moci vracati rate pa ce drzava morati uskociti. Drzava? Ne gospodo, ne, nego mi glupi gradjani!!! A gospoda u Uljaniku bi brod zabadava, pa, AKO stogod zaradi na trzistu, onda bi polako placali u ratama. Jos jednom: naglasak na AKO!!! Odoh ja sada do neke autokuce, uzeti cu si auto, pa bum ga otplacival kak dojdem do para. A ako ne, onda bu drzava za mene platila.

MI
mirkoP
09:39 03.12.2010.

DAKLE! 210 milijuna kredita podijeleno na 4 broda = 52,5 milijuna po brodu Cijena se krece oko 38 milijuna = 152 milijuna Razlika je 58 milijuna dolara. Prije nekoliko godina direktor jednog svedkog brodara,mislim da je to bio Transatlantik, otvoreno pricao ne TV da su u Splitu preuzeli jedan brod koji su istoga dana prodali za 110% vecu cijenu, onda su ga unajmili za svoj posao. Da je kupac tog broda mogao bilo gdje drugdje kupiti takav brod jeftinije sigurno bi ga kupio pa onda iznajmio. Valjda bi ova dva primjera mogla biti slika nase brodogradnje. Tu ni Bog ne moze pomoci.