Financijska agencija je još 2007. godine počela s prvim koracima uspostave e-računa, da bi već 2008. godine, u okviru VIDI AWARDS 2008., u kategoriji „velike tvrtke“, za proizvod e-Račun dobila nagradu „Zlatno Teslino jaje“, za najbolju inovaciju u visokim tehnologijama.
Ulaskom u EU 2013. godine, porezno zakonodavstvo propisalo je uvjete za razmjenu računa u elektroničkom obliku, čime su riješene pravne i porezne prepreke za e-račun. Ali pravo, masovno korištenje sustava počelo je tek ove godine, zbog zakonske obveze za korištenje e-računa u postupcima javne nabave.
Fina je među prvima u Europskoj Uniji usvojila EU normu za e-račun i implementirala ne samo nacionalnu, već i međunarodnu interoperabilnost pri razmjeni e-računa. Kao operativni upravitelj nacionalne Centralne platforme i centralnog registra, Fina je registrirana i spojena na europsku Peppol platformu, gdje je objavljen hrvatski AP (pristupna točka) i SMP (registar javnih naručitelja) u svrhu neometane i jednostavne razmjene i internacionalnih računa koje u nemalim količinama razmjenjuju naši korisnici. Za uspostavu cijelog ovakvog sustava i pripreme za usvajanje EU direktive i norme, Fina je s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta i ostalim zainteresiranim konzorcijskim partnerima iz javnog i realnog sektora, prijavila tri europska projekta iz programa CEF telecoma Europske unije, koji su odabrani za financiranje te su im odobrena određena sredstva za povrat razvojnih investicija iz Europe. Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao nadležno tijelo, te svi dionici ovog sustava, sve do 'najmanjeg' korisnika, dobili su pohvalu Europske komisije za provedbu e-računa, onako kako je to EU propisala.
Od 1. srpnja ove godine u RH je uvedena obveza zaprimanja e-računa u postupcima javne nabave. U tom trenutku, svi javni naručitelji trebali su se registrirati u Centralni registar kojeg vodi Fina, kako bi mogli zaprimiti e-račun koji im je izdavatelj računa pokušao poslati. Centralna platforma i centralni registar omogućuju postojanje drugih informacijskih posrednika (popis posrednika - "kako do e-računa?") i olakšavaju njihovo poslovanje jer zbog Centralne platforme posrednici ne moraju međusobno usklađivati sustave. Iako se većina institucija registrirala na vrijeme, određeni broj institucija je kasnio s registracijom, što je prvih nekoliko dana utjecalo na potpunu funkcionalnost sustava.
Kao i kod svakog uvođenja novog sustava, u početku su se događale i razne pojedinačne poteškoće korisnika, od nemogućnosti prijave do nemogućnosti korištenja i drugih grešaka, što je rezultiralo opravdanim frustracijama korisnika na cijeli sustav. Naravno da ti izazovi nisu bili ni jednostrani ni jednoznačni, od lokalnih problema na pojedinim računalima korisnika, zagušenja u korisničkoj administraciji i brzini rješavanja, do tehničkih poteškoća na strani informacijskih posrednika i slično.
Finina korisnička podrška danonoćno je radila na tome da svaki pojedini slučaj bude riješen ili usmjeren na pravo mjesto te da se nađe pravo rješenje za svakog korisnika. Korisnička iskustva su se slušala, a rješenja primjenjivala odmah ili u narednim ažuriranjima sustava. S obzirom na to da je informatički sustav „živo biće“, odnosno neprekidno je podložan promjenama, kontinuirano ćemo slušati korisnike i poboljšavati rad sustava koji vrlo dobro funkcionira, što potvrđuju i trenutni podaci o više od 1,8 milijuna razmijenjenih e-računa između više od 30.000 izdavatelja, u razdoblju od 1. srpnja do 1. studenoga 2019. godine.