ZAŠTITA POTROŠAČA

Umirovljenici su bili i ostali dobri klijenti

Foto: HPB
Umirovljenici su bili i ostali dobri klijenti
14.11.2013.
u 10:00
Umirovljenici su oduvijek dobri dužnici i vjerni klijenti, a danas su sve češće i korisnici modernih financijskih usluga
Pogledaj originalni članak

Mudrost zaista dolazi s godinama, znanstveno je dokazano. Istraživanja otkrivaju kako stariji ljudi uistinu imaju bolje vještine za rješavanje društvenih sukoba, lakše sagledavaju probleme i pokazuju veću zainteresiranost za traženje kompromisa. Očigledno je da im životno iskustvo pomaže bolje upravljati svojim raspoloženjima i ne uzrujavati se zbog sitnica kao što to čine mladi. Zbog svega tog sretniji su i više cijene lijepe trenutke u životu pa stoga i ne čudi činjenica da u našim roditeljima, bakama i djedovima često pronalazimo svoje životne uzore.

Uredni dužnici, poželjni klijenti
Mnogo je toga na što se možemo ugledati kod naših „starih“. Osim što su smireniji i bolje rješavaju probleme, njihova se discipliniranost ne očituje samo u odnosu prema drugima, već i prema novcu. Iako po visini primanja ne pripadaju skupini VIP klijenata banaka, a kriza je ozbiljno stanjila njihove budžete, uredno podmirivanje obveza koje ih karakterizira, svrstava ih u jedne od poželjnijih. Zato banke danas nerijetko pripremaju pakete proizvoda i usluga prilagođene upravo potrebama umirovljenika.

Jedna od banaka koje su oduvijek veliku pažnju posvećivale klijentima starije životne dobi je Hrvatska poštanska banka. Jedinstvena po tome što mirovine isplaćuje već prvog dana u mjesecu, HPB umirovljenicima nudi poseban paket proizvoda kojim im omogućuje povoljnije i jednostavnije financijsko poslovanje. Tako uz tekući račun i Visa Electron karticu, korisnici ovog paketa dobivaju dopušteno prekoračenje po računu, besplatnu SMS/e-mail uslugu, internetsko bankarstvo bez upisnine i s nižom naknadom te MasterCard karticu bez upisnine i članarine za prvu godinu korištenja.

Krediti skrojeni za stariju dob
Svi sanjamo o tome kako ćemo se nakon odrađenog radnog vijeka u potpunosti posvetiti sebi i svojim bližnjima, otići na željeno putovanje, pronaći novi hobi ili urediti vrt. Međutim, zbog niskih primanja koja ponekad nisu dovoljna za pokriti ni one osnovne financijske potrebe, umirovljenicima je često potreban dodatni izvor sredstava kako bi godine u mirovini učinili što ugodnijima. Iako im je za kredite s dužim rokom otplate u većini slučajeva ograničavajući faktor dob, većina banaka nudi gotovinske nenamjenske kredite s kraćim rokom otplate, a neke imaju i posebne linije za umirovljenike.

Hrvatska poštanska banka umirovljenicima odobrava iznose do čak 45 tisuća kuna. Kredit se može otplaćivati do najviše četiri godine, a u trenutku otplate korisnik kredita ne smije biti stariji od 75 godina. Osim kredita, umirovljenicima su na raspolaganju i drugi proizvodi banaka koji im pomažu lakše rasporediti troškove, poput dopuštenog prekoračenja ili neke od kartica na rate. Izuzetno dobro prihvaćena među svim dobnim skupinama je HPB-ova VISA kartica na rate. Svaka transakcija provedena njome automatski se dijeli prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci, a obročna otplata vrijedi za kupnju roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, internetsku kupnju te čak i za podizanje gotovine na bankomatima.

Tko se još plaši visoke tehnologije
I dok nam naši djedovi i bake prenose svoje bogato životno iskustvo, u današnje vrijeme ubrzanog tehnološkog razvitka, i oni su primorani učiti od mlađih naraštaja. Mladi ih podučavaju suvremenim tehnologijama i medijima, a oni su, iznenadili biste se, sve spremniji slijediti moderne trendove. Vrijeme kada su se umirovljenici bojali koristiti računala i mobitele, polako prolazi i sve više pripadnika starije dobi vodi i svoj virtualni život.

Znajući da većom aktivnošću mozga smanjujemo vjerojatnost suočavanja s gubitkom pamćenja, depresivnim raspoloženjem i sličnim nepoželjnim problemima, današnji umirovljenici sve više preferiraju surfanje internetom. Također, sve ih češće privlači i internetsko bankarstvo jer tako račune mogu plaćati iz udobnosti svog naslonjača, bez čekanja u redovima u poslovnicama banaka i uz povoljniju naknadu. Internetsko bankarstvo na jednom mjestu nudi potpunu kontrolu nad svim našim računima (tekući, žiro, devizni, krediti, kartice, ušteđevine) i transakcijama te u svakom trenutku možemo znati stanje na njima. To su samo neke od prednosti koje izgleda sve više prepoznaju i naši umirovljenici.

Činjenica je da je još uvijek podosta umirovljenika koji žele prošetati do svoje poslovnice, pozdraviti bankare, podići mirovinu i usput s poznanicima „razbistriti politiku“. Banka je sa svojom kompletnom mrežom na raspolaganju klijentima koji biraju kako će i gdje zatražiti uslugu – na bankomatu, u poslovnici iz vlastitog doma.

Za štednju je dovoljno i malo
Iako danas nije lako odvajati za štednju, umirovljenici usprkos skromnim primanjima, dokazuju da je ipak moguće ponešto odvojiti sa strane. Sa štednjom je bolje početi što ranije, ali za tu odluku nikad nije kasno. Banke nam nude različite modele štednje koji postaju sve fleksibilniji. Jedna od trenutno najpopularnijih je otvorena štednja koju je nedavno u ponudu uvela Hrvatska poštanska banka. Nju je moguće početi s već 200 kuna, a tijekom ugovorenog razdoblja novce je moguće naknadno uplaćivati, prema vlastitim željama i mogućnostima. Kao takva, ova je štednja idealna i za male štediše, dakle i za umirovljenike.

Štedjeli ili ne, mirovina bi trebala biti razdoblje zasluženog odmora i kakvog-takvog uživanja. Ako nam pak državna mirovina nije dovoljna, a prečesto nije, i ne raspolažemo ušteđevinom koju smo skupljali tijekom života, tu je raznolika ponuda banaka koje nude brojne i povoljne mogućnosti za ugodniju mirovinu. Samo je jedno bitno - neka nam zlatne godine uistinu budu zlatne. To je najmanje što smo zaslužili nakon napornih godina rada.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr