Za razdoblje od 2011. do 2013. godine, financijski izvještaji Hrvatske gospodarske komore u značajnim odrednicama ne iskazuju objektivno i istinito rezultate poslovanja, te stanje imovine i obveza, a poslovanje u značajnom dijelu nije usklađeno sa zakonima i drugim propisima, utvrdio je Državni ured za reviziju.
Kako stoji u priopćenju, od 2011. do 2013. su uložena značajna sredstva za nabavu i opremanje poslovnih i drugih prostora (stambenog i garažnog), prodan je poslovni prostor i obavljena zamjena prostora, a ne donosi se višegodišnji ni godišnji plan nabave i raspolaganja nekretninama, nego se o navedenom odlučuje pojedinačno na upravnom odboru ili po odluci predsjednika. U to vrijeme na čelu Komore bio je Nadan Vidošević.
Nadalje, navode kako su u pojedinim slučajevima isti prihodi evidentirani na različitim računima, a pojedini rashodi i imovina nisu evidentirani prema načelu nastanka. Tako u poslovnim knjigama i financijskim izvještajima nisu evidentirana, odnosno iskazana potraživanja od članarina i doprinosa, ni otpisi dijela navedenih potraživanja koji su iznosili 29, 4 milijuna kuna, niti je analitička evidencija tih potraživanja usklađena s podacima Porezne uprave. Za 2013. nije obavljen cjeloviti popis niti je sastavljeno Izvješće Centralnog povjerenstva, a pojedini podaci o imovini i obvezama u poslovnim knjigama nisu usklađeni s podacima utvrđenim popisom. Upravljanje imovinom u većini slučajeva nije bilo učinkovito.
Tako je, navode kao primjer, prodan poslovni prostor u Koprivnici za 1,4 milijuna kuna, iako je vrijednost prije prodaje bila 2,7 milijuna kuna. Za kupovinu i uređenje prostora u Zagrebu je, utvrđeno je, utrošeno 28 milijuna kuna, a u 2013. se koristi samo dio poslovnog prostora i parkirališnih mjesta. Investicija u Razvojni centar Domobranska, koja je započela 2007. te je do 2013. utrošeno 3,3 milijuna nije završena, niti se dalje ulažu sredstva kako bi se završila.
Komora i Grad Otočac su zaključili ugovor o zamjeni nekretnina u istoj zgradi, te je Komora obavila dogradnju, preuređenje i opremanje novog prostora za što je do konca 2013. utrošeno 2, 6 milijuna kuna, što je, kaže revizija, više od procijenjene vrijednosti prostora. Procijenjeno je zemljište u Stenjevcu u vrijednosti 3, 1 milijuna kuna i pribavljena je dokumentacija za izgradnju dvije stambene zgrade, iako gradnja stambenih objekata nije djelatnost Komore.
Nadalje, nabavljane su velike količine razne opreme i sitnog inventara po visokim cijenama, koncem godine obavljan je za veći dio njih rashod, a nije donesen plan nabave, niti je u većini slučajeva proveden propisani postupak nabave. Pojedina oprema je nabavljena, a istodobno se ista unajmljuje od drugih društava. Krajem 2013. nakon nove procjene, vrijednost djela likovnih umjetnika je iskazana u iznosu 18 milijuna kuna (828 djela), a u pojedinim slučajevima umjetnička djela u poslovnim knjigama nisu evidentirana po stvarnim vrijednostima, niti u skladu s procjenom. Pa su pojedina dijela evidentirana od 0,55 kn do 175,24 kuna po slici, a primjerice slika procijenjena na 63,7 tisuća kuna evidentirana je u iznosu 1,1 milijuna kuna. U poslovnim knjigama su na računu za djela likovnih umjetnika evidentirane i skulpture, a u analitičkim karticama je navedeno da se radi o slikama.
U 2012. je proveden otpis potraživanja od kupaca u iznosu 3 milijuna kuna iako nisu poduzete učinkovite mjere za njihovu naplatu, te nisu doneseni posebni kriteriji za otpis, jer su otpisana potraživanja društvima i obrtnicima koji ostvaruju pozitivne poslovne rezultate. Revizija navodi i kako su pojedine usluge plaćene više puta, pojedine su plaćene, a nisu ugovorene ili se ne može potvrditi da su obavljene. Navode i kako je u okviru projekta marketinške promocije vina u organizaciji Udruženja vinarstva Komore, dio rashoda u iznosu 1,1 milijuna kuna se odnose na usluge koje je obavilo društvo s tri zaposlenika, u vlasništvu predsjednika Odbora za sajmove, marketing i međunarodnu suradnju Udruženja vinarstva, koje djeluje pri Komori. Prema odredbama članka 22. Kodeksa etike u poslovanju Komore, sukob interesa nije dopušten. Zatim, računalni programi (nabava, razvoj i održavanje) su nabavljeni izravnim ugovaranjem od jednog društva. Komora je prodavala automobile, te je nabavljala automobile na leasing. Koncem 2013. je imala 62 automobila od kojih koristi 26.
Plan nabave, održavanja i prodaje automobila nije donesen. Navode i kako u vrijeme obavljanja revizije u travnju ove godine, na web stranici Komore su objavljeni pozivi za dostavu ponuda uredskog potrošnog materijala i opreme, te za nabavu usluge izvanrednog potpunog popisa imovine, dok za nabavu drugih roba, radova i usluga pozivi nisu objavljeni, što nije u skladu s odredbama Postupka za nabavu roba, radova i usluga u Komori, iz siječnja 2013., te Zakona o pravu na pristup informacijama.
Baš sam iznenađen, hehe.