Godišnji rezultati poslovanja

Vipnetu rasli prihodi, broj korisnika i mjesečna potrošnja korisnika

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Vipnetu rasli prihodi, broj korisnika i mjesečna potrošnja korisnika
14.02.2018.
u 08:26
Nastavak pozitivnih trendova u 2017. Vipnetu omogućava investicije za dovođenje širokopojasnog interneta u sve dijelove Hrvatske.
Pogledaj originalni članak

Prošla je godina za Vipnet bila godina rasta. Kontinuiranim investicijama u nove tehnologije i snažnijim širenjem optičke mreže ostvareni su prihodi od 434.9 milijuna eura, što je 2,6 posto više u usporedbi s 2016. Na porast prihoda utječe i mobilni i fiksni segment te je potaknut većim brojem mobilnih korisnika za 1.7 posto, povećanjem penetracije za 3.2 posto, porastom ARPU-a za 0.6 posto i ARPL-a za 19.4 posto. Sve spomenuto dovelo je do povećanja udjela u tržištu za 0.5 posto. Uslijed povećanja prihoda, EBITDA je porasla za 9.6 posto i iznosi 108 milijuna eura.

Mobilni segment

Vipnet je ostvario pozitivan rezultat u mobilnom segmentu s porastom ukupnog broja korisnika u mobilnoj mreži za 3.1 posto na 1.77 milijuna. To je rezultiralo i snažnim porastom pretplatničke baze koja je povećana za 14 posto. Prošle godine, Vipnet je zabilježio porast prihoda u mobilnom segmentu primarno zbog monetizacije povećanog korištenja podatkovnog prometa potaknutog razvojem 4G+/LTE mreže. ARPU iznosi 12.2 eura, što je 2.7 posto više nego u 2016. Kombinacijom mobilnih i fiksnih tehnologija, Vipnet je uz pomoć svoje Homebox usluge u sve dijelove Hrvatske doveo širokopojasni Internet velike brzine što je vidljivo kroz 30 postotni porast kategorije mobilnog broadbanda.

Fiksni segment

Broj kućanstava koja koriste fiksne komunikacijske i TV usluge u 2017. porastao je na 296.6 tisuća, što je 4.1 posto više u odnosu na prošlu godine. Broj fiksnih širokopojasnih linija, u odnosu na 2016. godinu, porastao je za 0.6 posto, dok je broj fiksnih glasovnih usluga smanjen za 1 posto. U TV segmentu, kombinacijom kabelske, IPTV i satelitske televizije, Vipnet je u 2017. godini ostvario porast broja korisnika od 4.3 posto. Prosječni prihod po liniji (ARPL) iznosi 28.2 eura. Sveukupno, uključujući Metronet, Vipnet je u fiksnom segmentu zabilježio porast prihoda od 30.1 posto.

Foto: Victoria Jones/Press Association/PIXSELL
Nokia 3310
Foto: Victoria Jones/Press Association/PIXSELL
Nokia 3310
Foto: Danijel Berković/PIXSELL
Tomislav Himbele
Foto: Danijel Berković/PIXSELL
Tomislav Himbele

Investicije

U 2017. Vipnet je ostvario ukupne investicije u iznosu od 84.7 milijuna eura što je 4.6 posto više nego u prošloj godini. Zahvaljujući kontinuiranim investicijama, Vipnet je izgradio najveću fiksnu mrežu u Hrvatskoj baziranu na optičkoj infrastrukturi s dostupnošću u više od 465 tisuća kućanstava. Ta je mreža bazirana na tehnologijama sljedeće generacije i spremna za Digitalnu agendu 2025 s minimalnim brzinama od 100 Mbit/s. U mobilnom segmentu, tijekom 2017. Vipnet je završio projekt implementacije najbrže 4G+/LTE mreže u većim gradovima s brzinama do 300 Mbit/s te počeo s testiranjima 5G funkcionalnosti uz pomoć testnih frekvencija koje je alocirao HAKOM. Snažno širenje 4G+/LTE tehnologija velikih kapaciteta omogućava Vipnetu da ponudi brzine interneta i preko 100 Mbit/s čak i u ruralnim dijelovima Hrvatske.

Digitalna transformacija

Vipnet je pokrenuo platformu za digitalnu transformaciju s ciljem omogućavanja održivog i profitabilnog rasta kroz poboljšanje korisničkog iskustva i digitalizaciju internih procesa. U 2017. Vipnet je uveo jednostavniji portfelj usluga, digitalne asistente za korisnike i digitalne tehnologije u Vip Službi za korisnike. Primjerice, Vipnet je prvi na tržištu uveo uslugu Pokupi u Vipu omogućujući univerzalno iskustvo ovisno o kanalu kojeg preferira korisnik, značajno je pojednostavljeno online iskustvo naših korisnika i započeta je upotreba robota za ubrzavanje digitalizacije u poslovnim procesima. Osim intenzivne digitalizacije korisničkog iskustva, Vipnet je postao značajan čimbenik digitalne zajednice. Uspostavljena je uska suradnje sa sveučilištima i startup zajednicom u Hrvatskoj s ciljem razmjene znanja, stvaranja partnerstava u razvoju novih tehnologija i privlačenja novih talenata i digitalnih vještina.

Izjava Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta

- Kao što brojke pokazuju, Vipnet je prošle godine ostvario rast u svim ključnim tržišnim kategorijama, istovremeno ulazeći u nova poslovna područja. Godinu smo završili s velikim postignućem u segmentu premium sportskog sadržaja osiguravajući prava na prijenose utakmica UEFA Lige prvaka. Prijenosi utakmica počinju sredinom 2018, a Vipnet je prava otkupio za iduće tri sezone. Zakoračili smo i u esport arenu pokretanjem regionalne Vip Adria Lige koja je već u prvoj sezoni dosegla 4 milijuna ljudi. U segmentu poslovnih korisnika, manje od godinu dana nakon akvizicije Metroneta, predstavljen je novi brend Vip Metronet Business Solutions koji Vipnetu omogućuje pružanje najkompleksnijih mobilnih, fiksnih i ICT rješenja. Snažne investicije u mrežnu infrastrukturu pretvorile su Vipnet u vlasnika najveće optičke mreže bazirane na optici koja pokriva više od 465 tisuća kućanstava u Hrvatskoj. Kombiniranjem mobilnih i fiksnih tehnologija, Vipnet pokriva sva kućanstva u Hrvatskoj s tehnologijama koje su u skladu sa zahtjevima Digitalne agende 2025 i omogućavaju brzine iznad 100Mbit/s. Odličan primjer kombiniranja mobilnih i fiksnih tehnologija je Vipnetova Homebox usluga koja građanima izvan strogo urbanih središta po prvi put nudi alternativu u odnosu na zastarjelu bakrenu infrastrukturu. Nažalost, unatoč Vipnetovim naporima i doprinosu izgradnji optičkih mreža, Hrvatska i dalje zaostaje za EU. Zbog toga Hrvatska ne smije propustiti priliku za korištenje sredstava iz ONP-a za izgradnju optičkih mreža s minimalnom brzinom 100Mbit/s. Izgradnja nove infrastrukture ne samo da bi poboljšala statističke pokazatelje o digitaliziranju Hrvatske, već bi snažno potaknula stvaranje jednakih mogućnosti za razvoj svih dijelova Hrvatske značajno smanjujući jaz između urbanih i ruralnih krajeva.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

PA
pavel1001
16:10 14.02.2018.

29.01. sam otišao zauvijek pa vama neka rastu prihodi na nekom drugom! Nikad više!

SI
simonske
11:56 14.02.2018.

Tko njih može kontrolirati jer sve rade kako bi pokupili novac od ljudi.

Avatar AligatorXO
AligatorXO
14:18 14.02.2018.

Iste sekunde kada mi je istekla ugovorna obveza otišao sam iz VIP-a. Nevjerojatna je bezobraznost na koje sve načine vas pokušavaju podlo prevariti. Da parafraziram Fermata, ovaj okvir je premalen da u njega upišem sve njihove podlosti. Snimajte sve razgovore koje obavljate s njihovim djelatncima putem telefona i recite im da to radite. Vidjeti ćete kako će postupiti ;)