krizi unatoč

Više od 25% građana za blagdane će u inozemstvo

Foto: Daniel Kasap/Pixsell
Više od 25% građana za blagdane će u inozemstvo
12.12.2012.
u 16:58
Premda 91% anketiranih na putovanje nosi kartice, samo ih 30% tako plaća troškove
Pogledaj originalni članak

Četvrtinu građana kriza očito ne trese tako jako ili troše neke stare zalihe. Kako drukčije protumačiti rezultate MasterCardova istraživanja koji su pokazali da čak 28% građana planira otputovati u inozemstvo tijekom blagdana? Iznenađujuće velik dio ispitanika, koje su tijekom rujna i listopada anketirali MasterCard i GfK u sklopu istraživanja MasterIndex, provest će dio blagdana posjećujući europske gradove ili skijajući.

Otprilike četvrtina anketiranih (24%) namjerava za novogodišnje putovanje otići u neki europski grad, dok će ih to isto 23% učiniti u adventu. Na skijanje će 19% građana, što je otprilike petina ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju. Najviše ih ipak odlazi posjetiti prijatelje i obitelj ili u kupnju, i to uglavnom u Italiju, Njemačku ili Bosnu i Hercegovinu. Većina ih plaća u gotovini. Iako 91% građana nosi kartice na putovanja, samo ih 30% koristi, ali ne uvijek, nego u 20 posto kupnji.

Pad potrošnje bilježi se u internetskoj kupnji, gdje je broj kupaca pao sa 79% u travnju na trenutačnih 74%, ali je polovica online kupaca ipak bila aktivna u posljednjih mjesec dana. Najčešće troše na odjeću, obuću i modne dodatke (39%), a kupci su većinom žene i mlađa populacija do 30 godina. Na drugom mjestu online kupnje su elektronički uređaji i bijela tehnika (36%) koju najviše kupuju muškarci stariji od 30 godina, mahom iz Slavonije i Like, Korduna i Banovine. Softveri i internetske igrice najzanimljiviji su muškarcima s većim prihodima, kulturni servisi, poput kupnje ulaznica, najpopularniji su među Zagrepčanima s većim prihodima, dok se u Dalmaciji internetom najviše rezerviraju avionski letovi.

Najčešće koriste PayPal, dok pada učestalost korištenja internet bankarstva. Ukupno 60% ispitanika vjeruje da je internetska kupnja sigurna, a strane internet trgovine još su uvijek popularnije od domaćih. Ipak, tendencija za kupnju u domaćim virtualnim dućanima porasla je sa 29% na 35%. Glavnom prednošću internetskog šopinga 45% ispitanika smatra komociju kupnje iz vlastitog doma.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

PU
paul-umpe
17:16 12.12.2012.

Pa ja sam stalno u inozemstvu.Prosli vikend sam bio na Stubaiu ali nisam ni jedne HR tablice vidio kao i uvjek.U petak se ide na Ischgl a ni tamo nema HR tablica a na Katschberg ne pomisljam kad vidim sve te jadnike koji zele da se pokazu a kad se vrate kuci jedu parizer.Sta fali HR skijalistima a Kupres i Radusa su dobri.Bolje otici tamo i lijepo se provest nego u Austriji bit gladan.

OB
-obrisani-
19:48 12.12.2012.

hahahahahaha bosanci će posjetit rodnu grudu i to je to... hahahaha

BS
bstrabi2
17:10 12.12.2012.

Nisu napisali koji građani.Ja znam.Svi premijerovi ljudi.Jer je premijer več išao na probni izlet u Astriju.Ostali sedadeset i pet oosto.Ide u javnu kuhinju....