Prestigavši Toyotu za 20.000 automobila, njemački Volkswagen (VW) zasjeo je na čelo ljestvice najvećih proizvođača automobila po prodaji i to tri godine prije vlastitih predviđanja. Japanski proizvođač u utorak je objavio da je u prvom polugodištu prodao 5,02 milijuna vozila, dok je VW ranije priopćio da je prodao 5,04 milijuna automobila i kamiona.
Na globalnoj razini Toyotina je prodaja pala 1,5 posto u spomenutom razdoblju, a njemačka je kompanija uspjela ublažiti pad na pola posto. VW-u u prilog ide situacija na europskom tržištu na kojem prodaja raste najbržim tempom u posljednjih pet i pol godina. Time je ublažio pad prodaje u Kini, svom najvećem tržištu.
Usporava Kina
Podsjetimo, VW-ova prodaja u Kini pala je gotovo četiri posto, na 1,74 milijuna vozila. To je ujedno bio i prvi pad VW-ove prodaje na tom tržištu u posljednjih deset godina. Inače, ukupna prodaja automobila u Kini u lipnju je pala prvi put u dvije godine zbog sve usporenijeg kineskog gospodarstva. Na taj je problem upozorio i šef prodaje njemačkog diva Christian Klingler rekavši da kompanija nije imuna na tržišne uvjete u Kini, dok je situacija u Južnoj Americi i Rusiji ostala napeta.
Naime, u Rusiji VW bilježi pad veći od 40 posto, a u Brazilu od 30 posto.Na domaćem i europskom terenu VW je prodao šest posto više automobila, zahvaljujući i novom modelu passata te kompaktnog SUV-a porsche macana. Nešto slabiji rezultat od 5,7 posto rasta na europskom je tržištu zabilježila Toyota. Međutim, da bi zadržao titulu najvećeg svjetskog proizvođača, što je cilj kompanije od 2007. godine, VW će morati poraditi na prodajnoj strategiji u Kini, smatraju analitičari. Slično vrijedi i za američko tržište gdje je Toyota napravila mnogo bolji rezultat. Zahvaljujući potražnji za modelom Lexus NX te malim terencem RAV 4, japanska je kompanija u prvom polugodištu prodala gotovo šest posto više vozila nego godinu prije.
Volkswagen sa svojim brendovima-kćerima – Audijem i Porscheom – u SAD-u je zabilježio povećanje prodaje za 2,4 posto. Japansko tržište pokazuje se kao rak-rana za obje kompanije. Toyota je na domaćem tržištu zabilježila pad prodaje veći od osam posto, dok se VW stropoštao za čak 17 posto.
Tijesna utrka
Za japansko je tržište karakteristično slabljenje prodaje automobila otkako je prije godinu dana povećan PDV. VW je posljednjih 16 godina bio najprodavaniji uvozni brend u Japanu, ali mu je u lipnju tu titulu preuzeo Mercedes kojem je prodaja u Zemlji Izlazećeg Sunca skočila za gotovo petinu.“Toyota i VW vode vrlo tijesnu utrku”, kaže za Bloomberg Koji Endo, analitičar tvrtke Advanced Research Japan. “Obje kompanije žele profitabilnost učiniti mnogo važnijom od volumena prodaje”, dodaje taj analitičar. Treći najveći proizvođač, General Motors, prodao je 4,86 milijuna vozila, 1,2 posto manje nego godinu prije.
ajde hvala Bogu,pa toyota je živa skupa šklopocija,ne znam koji bolesnici to kupuju