Nastupom na najvećem sajmu široke potrošnje u kineskom gradu Ningbou širom su otvorena vrata hrvatskim tvrtkama za ulazak na ovo ogromno tržište, zaključak je svih izlagača koji su se vratili s tog sajma.
Na konferenciji za novinare održanoj danas u prostorijama Agencije za promicanje izvoza i ulaganja (APIU), neke od tvrtki iznijele su svoje dojmove, a zadovoljstvo nije krio niti ravnatelj Agencije Sani Ljubunčić.
- Prije odlaska u Kinu dobro smo pripremili teren, savjetovali domaće tvrtke, pa smo polučili dobre rezultate, rekao je Ljubunčić, naglasivši kako su osim APIU-a u organizaciji i financiranju nastupa čak 45 hrvatskih tvrtki sudjelovali i Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva te Hrvatska gospodarska komora. Prema njegovim riječima, najveći interes izazvale su tvrtke koje su kineskom tržištu ponudile proizvode iz prehrambene i farmaceutske industrije.
Na ukupnoj prodajnoj površini od 216 četvornih metara, predstavila se 21 tvrtka te 24 tvrtke koje su bile indirektno predstavljene, što je koštalo oko 330 tisuća kuna.
- Pripremili smo kataloge i materijale na kineskom jeziku, što je vrlo važno kod ulaska na to tržište, i moram istaknuti kako među Kinezima vlada vrlo velik interes za naše maslinovo ulje, rekao je Amir Adžikić iz tvrtke Antaris, koji dugi niz godina posluje na kineskom tržištu.
Predstavnica Aquarius Grupe Petra Mandić tvrdi da su Kinezi bili izuzetno zainteresirani za njihov brand Kavabon pa očekuje da će uskoro na tržištu Kine prodavati hrvatske bombone.
Kinezi su nakon sajma ponudili prostor za showroom Hrvatske, koji bi se do 2012. mogao koristiti besplatno, a u kojem bi se prodavali hrvatski proizvodi. Ningbo je glavni grad pokrajine Zhejiang s 55 milijuna stanovnika, a pokrajina ima najveći BDP per capita u Kini.
A hrvatska i hrvati gube vrijeme, troše energiju i lovu na luzere i gubitnike EU i SAD umjesto da se razvija dinamična trgovina sa stranom u SNAŽNOM gospodarskom uzletu ..... f**king hopeless .....