Nada Zver

'Vrijeme curi, a izvoznici ne znaju što će s PDV-om'

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
'Vrijeme curi, a izvoznici ne znaju što će s PDV-om'
16.05.2013.
u 11:00
Ne zna se ni što u slučaju kad inozemni kupac dio materijala kupuje u RH, koji se potom ugradi u finalni proizvod te onda izveze
Pogledaj originalni članak

Ivančica, najveći domaći proizvođač obuće, izvozno je orijentirana kompanija, a ulaskom u EU zbog carinske unije poslovanje će joj se olakšati iako će se pojačati konkurencija. Trebat će joj i puno prilagodbi, a najviše je nejasnoća u poreznoj politici, kaže Nada Zver, direktorica Ivančice.

Koje će prednosti donijeti carinska unija?

Procedure carinjenja usporavale su nam poslovne procese i povećavale troškove poslovanja. Ulaskom u EU vidimo bolju fleksibilnost u poslovanju, brži protok robe i manje zavisne troškove nabave i prodaje.

Omogućit će vam se i bolji pristup kupcima, niže cijene prijevoznih usluga...

Hrvatska je premalo tržište i slabije kupovne moći pa je izvoz naš imperativ. Prioritetna tržišta su nam ona srednje Europe. Zasad smo na nekima od tih tržišta prisutni samo kroz veleprodajni distributivni kanal i putem zastupnika orijentirani na male kupce. Ukidanjem carinskih barijera bitno nam se poboljšava pristup malim kupcima. S druge strane otvara se mogućnost lakšeg širenja distributivnih kanala prodaje, posebno internetske. Do sada smo bili izloženi visokim cijenama usluga prijevoza, a u bližoj budućnosti očekujemo da će doći do njihova pada.

Prilagodbi je puno, a najveći je problem još neizglasan zakon o PDV-u?

Ulazak u EU stvara nam i dodatne troškove na prilagodbi naših softverskih rješenja, do sada definiranih za određene carinske postupke koji se 1. srpnja ukidaju. S druge strane uvodi se statističko praćenje kretanja robe unutar zemalja članica EU, a potrebne su prilagodbe u poreznom dijelu u pogledu PDV-a. Bliži nam se datum ulaska u EU, a još je nejasno buduće funkcioniranje kooperacije s poreznog aspekta i statističko praćenje dosadašnje lohn proizvodnje. To se odnosi na slučaj kada inozemni kupac dio materijala kupuje na hrvatskom tržištu, koji se ugrađuje u finalni proizvod u Hrvatskoj i potom takav isporučuje inozemnom kupcu. Nije dobro da još danas imamo nejasnoće o tim pitanjima pa ćemo jednostavno biti izloženi situaciji da u kratkom vremenu napravimo prilagodbe u svojem poslovanju.

I konkurencija će biti veća...

Jednostavniji pristup tržištu EU istovremeno znači i jednostavniji pristup hrvatskom tržištu za proizvođače iz zemalja EU i nekih drugih zemalja s kojima EU ima zaključene trgovinske sporazume. Za nas je to značajno s obzirom na to da smo proizvođači obuće, dio smo modne industrije kojom dominiraju poznati svjetski brendovi.

>>Izvoznici, čeka vas i tržište izvan EU, iskoristite šansu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.