Xclaim, prva hrvatska mreža za kontekstualno oglašavanje, i u krizi se širi i raste te povećava doseg mreže s milijun na 1,5 milijuna korisnika hrvatskoga internetskog prostora. Dapače, Xclaim u svibnju ima najviše kampanja od svoga osnutka prije tri godine, čak 35 – od vodećih hrvatskih banaka, telekom-operatora, proizvođača mobitela, automobilskih kuća... – što prati svjetski trend internetskog oglašavanja koje je u prvom tromjesečju 2010. raslo 7,5 posto.
Za mladu tvrtku i prošla je godina bila jako dobra, ali iscrpljujuća zbog velikih ulaganja u tehnologiju i u Xclaim Poljsku – izlazak na tržište vrijedno 500 milijuna eura. Prognoze za 2010. govorile su pak o padu tržišta i od 30 posto. No Xclaim bilježi rast u prihodima od 100 posto. Svibanj je dvostruko bolji od svibnja 2009., a stabilan rast bilježi se i u Poljskoj, gdje imaju prilike raditi sa zahtjevnim klijentima poput Tesca ili Orange Telecoma – kaže direktor Xclaima Martin Birač.
– Financijska je kriza u određenu smislu otrijeznila oglašivače i usmjerila ih prema mjerljivim oblicima oglašavanja, gdje je internet najviše profitirao. Iskustvo na međunarodnom tržištu pokazalo nam je sve što možemo i moramo raditi kako bismo napravili najbolji sustav za kontekstualno oglašavanje unutar teksta, tako da su, žargonom lovca, svi oblici internetskog oglašavanja kao da pucate sačmaricom na komarca, a kontekstualno je oglašavanje snajper – tvrdi Birač, ističući kako je ta ista prednost katkad i nedostatak.
Ako izravno ciljate, ne možete dohvatiti sve potencijalne kupce. Kompanija već godinu dana uvelike pregovara o ulasku na napredno rusko tržište, a zanimljiva su joj i zapadnoeuropska tržišta. Budući da je njihov softver još "vruć", pregovara se i s tvrtkama zainteresiranim za franšizu Xclaima. Birač kaže kako je danas presudno imati zdrav biznis koji se sam održava.
U planu je dalji stabilan rast mreže, a u tijeku je i kompletan redizajn Xclaima koji će, uvjeren je, biti najučinkovitiji i najbolji sustav za kontekstualno oglašavanje na ovim prostorima.