Kineski Apple

Xiaomi na burzi u Hong Kongu prošao puno lošije od očekivanog

Foto: Filip Brala/PIXSELL
Burza
Foto: Xiaomi
Xiaomi
10.07.2018.
u 10:11
Cijene dionica Xiaomija, kojeg često zovu kineskim Appleom, u prvom satu trgovanja potonule su sa 17 na 16 hongkonških dolara, no kasnije im se cijena oporavila na 16,80 dolara
Pogledaj originalni članak

Kineski proizvođač pametnih telefona Xiaomi Corp nije imao dobar debi na hongkonškoj burzi u ponedjeljak, budući da su nakon inicijalne javne ponude (IPO) cijene njegovih dionica potonule za  6 posto, što je zlokoban znak za njegove tehnološke konkurente koji također planiraju izlistati svoje dionice na toj burzi.

Taj četvrti svjetski proizvođač pametnih telefona prikupio je putem IPO-u 4,7 milijardi dolara, što je tek nešto više od polovine onoga što je ciljao. Time je ukupna vrijednost te korporacije procijenjena na 54 milijarde dolara.

Kako je to prva među mnogim kineskim tehnološkim tvrtkama koje žele izaći na burzu u Hong Kongu, to predstavlja prilično razočaravajući početak za cijeli sektor. Cijene dionica na kineskim burzama nedavno su znatno pale zbog američko-kineskog trgovinskog rata.

Xiaomijev burzovni debi bio je najveća ponuda dionica neke tehnološke kompanije nakon što je kineski tehnološki div Alibaba prikupio putem IPO-a 25 milijardi dolara u 2014. godini.

Xiaomi – kineski Apple

Izlazak Xiaomija na burzu smatra se važnim izlistavanjem na burzi za ostale kineske tehnološke kompanije, koje u idućim mjesecima planiraju također IPO-e. Među njima su tvrtka za online dostavu hrane i prodaju ulaznica Meituan Dianping i div zabave Tencent Music, koje su oboje planirali ponuditi svoje dionice na burzi u Hong Kongu kasnije tijekom godine.

Cijene dionica Xiaomija, kojeg često zovu kineskim Appleom, u prvom satu trgovanja potonule su sa 17 na 16 hongkonških dolara, no kasnije im se cijena oporavila na 16,80 dolara.

Izvan domaćeg tržišta, Xiaomi je glavni igrač u Indiji, gdje mu se suprotstavlja Samsung kao najpopularniji proizvođač telefona. Prošle godine Xiaomi je ušao i na španjolsko tržište, a izvještaji sugeriraju da također pokušava ući i u SAD kako bi pokušao konkurirati Appleu.

"Mi smo internetska tvrtka. Od prvog smo dana postavili dualnu dioničku strukturu. Bez inovacija koje je uvelo hongkonško tržište kapitala, ne bismo imali priliku izlistati dionice u Hong Kongu”, rekao je osnivač i izvršni direktor Xiaomija Lei Jun na ceremoniji izlistavanja.

Xiaomi je, naime, bio prva kompanija koja je izlistala dionice prema novim pravilima burze u Hong Kongu, prema kojima se osnivačima kompanija omogućuju veća glasačka prava. Ta pravila uvedena su u sklopu nastojanja da se potakne više tehnoloških kompanija da za IPO odaberu burzu u Hong Kongu umjesto njezina rivala u New Yorku.

Dok pametni telefoni čine 70 posto prihoda Xiaomija, njegov najbrže rastući odjel su kućni aparati povezane s internetom. Unatoč prodaji od 114,62 milijardi juana (18 milijardi dolara) u 2017., tvrtka je lani imala gubitak od 43,9 milijardi juana u usporedbi s neto dobiti od 491,6 milijardi u 2016. godini.

Samsung u Indiji

Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung u Indiji
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung u Indiji
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung u Indiji
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung u Indiji
Foto: Reuters/PIXSELL
Samsung u Indiji

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.