P: Moji roditelji dopunsko zdravstveno osiguranje plaćaju trajnim nalogom u Zagrebačkoj banci. S obzirom na promjenu cijene dopunskog zdravstvenog (sad je osiguranje za umirovljenike 70 kuna, a bilo je 50 kuna), treba li se stari nalog zatvarati i otvarati novi? Mora li procedura biti takva i razlikuje li se za druga plaćanja preko trajnog naloga? – pita Snježana Č. iz Zagreba
O: Klijentima Zagrebačke banke koji su ugovorili standardni trajni nalog za podmirenje premije dopunskog zdravstvenog osiguranja iznos plaćanja se ne mijenja automatizmom već trebaju osobno doći i izmijeniti trajni nalog tako da se postojeći trajni nalog zatvori i otvori se novi, sukladno novim cijenama dopunskog zdravstvenog osiguranja. Kako bi naši klijenti i dalje bili zadovoljni, banka je donijela poslovnu odluku da se predmetni trajni nalozi mogu ponovno ugovoriti bez naplate naknade. Izuzeće od naplate naknade primjenjuje se ako klijent već ima ugovoren trajni nalog za plaćanje premije osiguranja dopunskog zdravstvenog osiguranja u korist HZZO-a te želi promijeniti iznos plaćanja. Za klijente koji ugovaraju trajni nalog prvi put ili rade izmjenu trajnog naloga neovisno o predmetnim izmjenama cijene premije dopunskog zdravstvenog osiguranja, primjenjuje se naknada za ugovaranje trajnog naloga sukladno tarifi banke.
Prednost ugovaranja trajnog naloga je što klijentima osiguravaju sigurna i bezbrižna plaćanja – bez pamćenja datuma i trošenja vremena. Zahvaljujući trajnom nalogu, također se izbjegava nepotrebno plaćanje zateznih kamata u slučaju kašnjenja plaćanja računa. Ugovoriti se mogu u svim poslovnicama banke i putem internetskog bankarstva, odnosno e-zabe za građane. Transparentni prikaz usluga plaćenih trajnim nalozima, korisnik tekućeg računa ima putem m-zabe, e-zabe i mjesečnih izvoda. Trajni nalog je moguće ugovoriti za plaćanje režija i ostalih računa, za otplatu troškova po kreditnim karticama ili ratama kredita, za ulaganje u otvorenu štednju i Prvu stambenu štedionicu te za bilo koji drugi redovit mjesečni prijenos sredstava unutar ili izvan banke.
Jaka Žibrat, direktorica Centra za individualne klijente u poslovnici Zagrebačke banke u Vlaškoj