Akvizicije: U CVC Capital Partnersu zadovoljni su preuzimanjem u RH

Zagrebačka pivovara ima jake brendove koji su otporni na krizu

Foto: Boris Ščitar
Zagrebačka pivovara ima jake brendove koji su otporni na krizu
25.10.2009.
u 16:49
Ostvarili smo prvi posao u Hrvatskoj, a nadamo se i novim prilikama, kaže I. Szőke
Pogledaj originalni članak

Zagrebačka pivovara dobro je uhodani biznis s fantastičnim brendovima i jakim menadžmentom i zaposlenicima. Dapače, tako je dobro pozicionirana na tržištu da vjerujemo kako ima potencijala i za daljnji rast te ćemo podupirati njezin daljnji razvoj – kaže István Szőke, direktor CVC Capital Partnersa za središnju i istočnu Europu, koji je ovih dana za cijenu od 2,23 milijarde dolara kupio Aneheuser-Busch InBevove pivovare u Hrvatskoj i u još osam zemalja regije.

Već znaju s pivom
U zemljama u kojima je kupio InBevove pivovare CVC će preuzeti i proizvodnju i distribuciju brendova Stella Artois, Beck’s, Löwenbrau, Hoegaarden, Spaten i Liffe. Poželi li ih se riješiti, AB InBev, koji je prodaju imovine započeo prije nekoliko tjedana kako bi smanjio zaduženje od 45 milijardi dolara nastalo zbog prošlogodišnje akvizicije Anheuser-Buscha, imat će pravo prvokupa.

No, činjenica je da jedan od pet najvećih privatnih equity fondova u svijetu – s mrežom od 19 ureda diljem Europe, Azije i SAD-a i poslovima orijentiranim na ulaganja u mirovinske, zdravstvene fondove, zaklade, pa i u Formulu 1 – ni u pivarskom biznisu nije posve nov. Pivarski biznis atraktivan im je jer ima dobar portfolio brendova otpornih i na ekonomsku krizu i dobar menadžment, tako da su se već pobrinuli da u njihovo vlasništvo uđe i škotski Belhaven te nekoliko drugih tvrtki iz industrije pića, kao što su Royal Bols u Nizozemskoj i lanac pubova u Velikoj Britaniji.

Uskoro regionalni lider
U CVC-u kažu da je akvizicija dijela AB InBeva njihovo prvo ulaganje ne samo u RH nego i u regiji. Kupljeni biznis preimenovat će u StarBev. Szőke tvrdi da žele osigurati status regionalnog lidera s obzirom na to da CEE, unatoč aktualnim izazovima, ima velik potencijal rasta i razvoja i već je u fokusu njihovih dugoročnih planova i akvizicija. CVC Capital Partners u nas je poznat po pokušaju kupnje turskog Migrosa za koji se natjecao i Todorićev Agrokor.

Na kraju ga je kupio najveći maloprodajni lanac na svijetu, francuski Carrefour. Prije nekoliko mjeseci CVC je predao i obvezujuću ponudu za 10 % dionica Mercatora koje je zaplijenila Nova ljubljanska banka.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.