Za razliku od Zapadne Europe, u kojoj pivari već niz godina bilježe blagi pad konzumacije, hrvatsko je pivarsko tržište u odnosu na neke druge industrije u početku recesije pokazivalo otpornost. U prvom kvartalu ove godine, međutim, zbog nepovoljne ekonomske situacije i loših vremenskih uvjeta, prodaja je piva u Hrvatskoj podbacila oko 5 posto.
I istočnoeuropska tržišta, na kojima su pivari dosad trljali ruke, bilježe smanjenu prodaju. No, Zagrebačka pivovara s količinskim tržišnim udjelom od 41,1 posto, prema podacima Nielsenova panela maloprodaje i ugostiteljstva, u prvom kvartalu 2010. još uvijek odolijeva tim trendovima, a u 2009. je ostvarila ukupan prihod od 827 milijuna kuna.
Uvjerljivo prvi
– Prošlu je godinu završila rastom prihoda od 2 posto zahvaljujući povećanom tržišnom udjelu, posebice ožujskog te pozitivnog miksa, dok je u prva tri mjeseca 2010. tržišni udio pivovare na istoj razini kao i u istom razdoblju prošle godine. Ipak, s povećanjem aktivnosti u ovoj godini očekujemo daljnje povećanje svog tržišnog udjela – kaže Vjekoslav Zadro, novi član uprave Zagrebačke pivovare. Na pitanje kako bi trenutačna situacija u Osječkoj i Jadranskoj pivovari mogla utjecati na pivarsko tržište u RH, Zadro kaže kako Zagrebačka pivovara ne komentira aktivnosti konkurencije, a i dinamiku promjena teško je predvidjeti. Očekivati je da sudbina tih pivovara neće utjecati na ukupnu potrošnju piva. No, s udjelom gotovo dvostruko većim od sljedećeg konkurenta, Zagrebačka pivovara i dalje uvjerljivo vodi na hrvatskom pivarskom tržištu.
Pojačani marketing
– Ipak, iako je u početku recesije pivarsko tržište pokazivalo otpornost, očekivati je da će dodatno ozbiljno pogoršanje ekonomske situacije, rast nezaposlenosti i pad potrošnje kućanstava, znatno utjecati na tržište i naše poslovanje u 2010. tako da je predložena raspodjela dobiti iz 2009. umjesto isplate dividende – kaže Zadro.
U planu je i delistiranje dionica pivovare na Zagrebačkoj burzi.
– Već godinama sustavno provodimo vrlo striktnu kontrolu troškova i fokusirani smo na optimizaciju u svim aspektima poslovanja kako bi unaprijedili učinkovitost. Povlačenje iz redovitog tržišta burze za nas predstavlja dodatnu uštedu. Dodatno, uprava i NO svoj prijedlog Skupštini Zagrebačke pivovare temelje i na činjenici da je u periodu prije donošenja ovog prijedloga, promet dionica bio vrlo mali – kaže Zadro.
Pivovara će, tvrdi Zadro, i u ovoj zahtjevnoj godini inzistirati na učinkovitosti intenzivnim upravljanjem troškovima i prodajnim miksom te pojačati komercijalne aktivnosti u marketingu i prodaji kontinuiranom usmjerenosti na kvalitetu, ulaganje u brendove i, dakako, ljude. Bez obzira na to što se hrvatska reprezentacija nije plasirala na SP u nogometu, uz aktivnosti koje će poduzeti očekuju povećanje tržišnog udjela, što je uostalom i dio dugoročne regionalne strategije novoga vlasnika pivovare. Nakon preuzimanja CVC Capital Partnersa u listopadu prošle godine, Zagrebačka pivovara je, naime, postala sastavni dio novoosnovane grupacije pod imenom StarBev koja, uz Zagrebačku pivovaru, upravlja još pivovarama u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Rumunjskoj, Mađarskoj i Češkoj te prodajnim operacijama u Sloveniji i BiH.
ljudi, jučer je bila skupština, kakvo je ovo novinarstvo!?