POSLJEDICE PANDEMIJE

Zalihe neprodane odjeće goleme, u problemu je i jedan Hrvatima jako omiljeni brend

Foto: Guo Chen/XINHUA/PIXSELL
AUSTRIA-VIENNA-STORES-REOPEN
Foto: Federico Pestellini/PIXSELL
Depuis le dimanche 31 janvier 2021, l'exécutif ordonne la fermeture des centres commerciaux dont la surface est supérieure à 20000 mètres carrés pour lutter contre la propagation du coronavirus (COVID-19)
09.02.2021.
u 09:08
Dio trgovaca pokušava prodati barem dio zaliha, no većina odjeće ipak će završiti na otpadu. Stoga cvate posao tvrtkama koje se bave recikliranjem tekstila
Pogledaj originalni članak

Zbog zaliha neprodane odjeće vrijedne stotinjak milijardi eura, Britanski Marks & Spencer, njemački Hugo Boss te brojni drugi europski i američki modni brendovi i trgovci odjećom značajno su smanjili narudžbe azijskim tekstilnim tvornicama za proljetnu kolekciju. Kako piše Reuters, globalna tekstilna industrija nadala se da će joj 2021. biti daleko bolja nego prethodna godina kada je zbog zatvaranja gospodarskih aktivnosti, ali i trenda rada od kuće potražnja za odjećom pala 17 posto.

Međutim, novi val zatvaranja europskih gospodarstava te vrlo spora dinamika cijepljenja u većini svjetskih država ta su nadanja dobrano raspršili. Neki veliki zapadni trgovci odjećom ističu kako se “guše” u zalihama prošlogodišnje odjeće koja bi uobičajeno bila rasprodana tijekom jesenskih i zimskih sniženja, javlja Poslovni dnevnik.

Primjerice, britanski trgovac Primark otkrio je Reutersu da mu u skladištima stoji oko 150 milijuna funti (205 milijuna dolara) vrijedna odjeća iz sezone proljeće/ljeto 2020. te 200 milijuna funti vrijedna kolekcija jesen/zima. No, Primarkov problem samo je kap u moru nevolja s kojima se trenutačno suočava tekstilna industrija.

Konzultantska tvrtka McKinsey procjenjuje da globalna vrijednost neprodane odjeće u trgovinama i skladištima iznosi između 140 i 160 milijardi eura. To je dvostruko više od uobičajenih razina. Sukladno tome, smanjuju se nove narudžbe. 

Trgovci odjećom također paze da dodatno ne nagomilavaju zalihe, ističe Ron Frasch, nekadašnji predsjednik tvrtke Saks Fifth Avenue koji je sada partner u investicijskoj tvrtki Castanea Partners koja surađuje s nizom tekstilnih brendova.

Dio trgovaca pokušava prodati barem dio zaliha, no većina odjeće ipak će završiti na otpadu. Stoga cvate posao tvrtkama koje se bave recikliranjem tekstila.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

SA
samoborka
22:38 09.02.2021.

Dućani u Hrvatskoj nude najgore smeće po pitanju kvalitete odjeće, prava sniženja ne postoje..Sve je bazirano na ponudi onoga čine vani ni pod ne bi obrisali, za debelo precijenjeni iznos. Tako da..slobodno propadnite svi od reda

KG
KG002
09:18 09.02.2021.

Oni radije bacaju robu nego da stave veća sniženja?? Prije 2 tjedna sam bila u par naših centara, sniženja su jadna! Dosta robe nije uopće sniženo ili je sniženje 30-40%...

BA
bajos
13:05 09.02.2021.

Ah odjeća A zamislite mediamarkt...gdje svaka tgovina ima na lageru vrijednost ribe cc 500.000€ ako ne i vise...roba stoji...neki modeli TV su "zastarili"pala im cijena.....najam se plaća.plaće radnicima isto..makar i kurz arbajt.. vecina ribe plaćena..a nivaca id orodaje nema..