Koja je najznačanija izmjena Zakona o fiskalizaciji za obrtnike, mala poduzeća i ostale obveznike fiskalizacije?
Od početka fiskalizacije 2013.godine prvi put se susrećemo sa značajnijim izmjenama Zakona o fiskalizaciji.
Prema zakonskim odredbama od 01.01.2021.g. svi računi koji se fiskaliziraju moraju sadržavati i QR kod. QR kod ispisivat će se na računu kao obvezni element računa.
S novonametnutim elementom računa porezni i carinski inspektori lakše će i brže kontrolirati obveznike fiskalizacije i provoditi redoviti nadzor. S druge strane, vjeruju da će se i više kupaca odlučiti na provjeru QR koda u akciji Porezne uprave „Provjeri račun“, a time i prijaviti više kršitelja Zakona.
Što to znači za obveznike fiskalizacije?
Za neke korisnike ova izmjena predstavljat će dodatni trošak kupnje novih uređaja ili promjene pružatelja usluge fiskalizacije ukoliko od postojećeg nemaju adekvatnu podršku.
Što je QR kod i zašto se uvodi?
U kontekstu fiskalizacije QR kod je dvodimenzionalni kod. Sadrži zapis određenog, zakonski propisanog seta podataka. Koristi se u postupcima provjere računa od strane građana.
QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu.
Svakom primatelju računa, a ujedno i poreznim inspektorima, omogućit će lakšu, bržu i jednostavniju provjeru ispravnosti računa.
Na ovaj način i kupac će lako i brzo provjeriti ispravnost računa korištenjem web servisa Porezne uprave. Vjeruje se da će se povećati motiviranost kupaca za prijavom poduzetnika koji ne izdaju račune.
Što sadrži QR kod?
QR kod minimalno sadrži zapis niže navedenih podataka.
1. URL adresa do web-stranice Porezne uprave za provjeru računa.
2. JIR ili zaštitni kod obveznika fiskalizacije.
3. Datum i vrijeme izdavanja računa.
4. Ukupni iznos računa.
QR kod mora biti minimalno veličine 2 X 2 centimetra. Prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 milimetara. QR kod ne smije na računu biti ispisan na slici ili logu. Ne smije sadržavati sliku ili logo.
Što ova promjena predstavlja na tržištu?
Nažalost, nemali je broj pisača na tržištu koji nemaju opciju ispisa QR koda. Stoga za neke obveznike fiskalizacije ova izmjena znači obvezu kupnje novih uređaja za ispis računa ili čak promjenu pružatelja usluge fiskalizacije ukoliko postojeći pružatelj nema adekvatnu podršku.
Mi našim Adeo POS korisnicima ovu i slične izmjene u Zakonu ne naplaćujemo dodatno. Svima ažuriramo verziju aplikacije, potpuno besplatno. To je model softvera kao usluge za koji smo se odlučili još na početku poslovanja. Korisnik plaća mjesečnu licencu u iznosu od 49,00kn mjesečno u što su uključene i sve zakonske izmjene, te u ovakvim situacijama nema dodatnih troškova.
Adeo POS sustav za podršku prodaji regionalno je dostupan softver. QR kod imamo implementiran u aplikaciji još od 2016.g. kada je fiskalizacija stupila na snagu u Sloveniji.
01.01.2021.godine ispis QR koda automatski će biti dostupan svim Adeo POS korisnicima na izlaznim računima. Navedena obveza stupa na snagu 1. siječnja 2021. godine., no QR kod može se ispisivati i prije tog roka.
Što možemo očekivati u budućnosti?
Mi smo već spremni za ono što budućnost donosi. To su u prvom redom mobilna i beskontaktna plaćanja. Tehnički smo najnaprednija blagajna u Hrvatskoj i jedini smo na tržištu implementirali sva dostupna mobilna plaćanja. Tako klijenti naših korisnika mogu pored klasičnih vrsti plaćanja kao što su gotovina i beskontaktne kartice plaćati kriptovalutama, te aplikacijama Keks Pay, Settle i Air Cash. Korisniku na račun sjedaju sredstva u kunama, neovisno o mobilnoj aplikaciji koju je njihov klijent odabrao.
Podržava li i Vaša blagajna ispis QR koda? Imate pitanja? Kontaktirajte Adeo POS.
Adeo POS
prodaja@adeopos.hr
www.adeopos.hr
+385 95 44 22 443