Na teren su istračele dvije nacionalne rukometne reprezentacije, ruska
i hrvatska. Dok su Rusi, osim brojeva, na dresovima imali samo državni
grb, Hrvati su bili okićeni kao bor u predsoblju Polančecova kabineta.
Na prsima im je, krupnim slovima, pisalo “AGROKOR”, na leđima su, uz
vlastito prezime, nosili dva kratka, ali povelika natpisa: “HEP” i
“TELE 2”, a na lijevom i desnom rukavu isticao im se troslov “INA”.
Ukrase su nosili i na gaćicama, ali, s obzirom na propagandnu
delikatnost stražnjice i prednjice, samo na porubu nogavica, gdje je
sprijeda pisalo “TOYOTA”, a straga “BAVARIA”.
Da sport ne može bez bez novca prikupljenog reklamiranjem, to je
činjenica o kojoj se već odavno ne raspravlja. Svaka pobuna protiv
komercijalizacije sporta - koji je još ne tako davno bio isključivo
amatersko nadmetanje - zauvijek je ugušena. Ali to ne znači da se šutke
može prelaziti preko sve raširenijeg i sve nakaznijeg shvaćanja smisla
sporta kao kulturne djelatnosti.
Je li, naime, smisao rukometne igre u propagiranju robe ili u
zadovoljstvu samih igrača i njihovih gledatelja/navijača? Igraju li
rukometaši zato da bi nosili reklamne natpise ili, pak, silom prilika,
nose reklamne natpise da bi mogli igrati? Ukratko, što je cilj sportske
utakmice: igra (nadmetanje) ili propagiranje?
Koliko je onečišćenje izvornih sportskih načela daleko otišlo, najbolje
se vidi kad gledamo što se događa s našim reprezentativnim sportskim
vrstama, ne samo s rukometnom, nego manje-više sa svima. To što su naši
reprezentativci sve više nalik na pokretne reklamne panoe, to je tek
nuspojava! A bitno je da su sve manje nalik na hrvatske sportaše i
reprezentativce i da je njihova veza sa zemljom koju zastupaju sve
manje vidljiva.
Dugo sam vjerovao da odbijanje dizajnera da sve naše reprezentativce
obuku u kockaste dresove ima estetske razloge. Sad vidim da se
redukcija crveno-bijelih polja provodi s ciljem da se, prvo, oslobodi
prostor za propagandne poruke i, drugo, da se sportašima lakše nametne
zamjenski identitet.
Prije važnih reprezentativnih utakmica naši savezni kapetani (Červar,
Bilić i dr.), obično u društvu s nekoliko najpopularnijih igrača,
organiziraju konferencije za novinare. I na njima, naravno, govore o
hrvatskoj reprezentaciji. Reklamni majstori dosjetili su se i u svojim
spotovima doslovce kopirali te press-konferencije. Ali ne s glumcima,
nego s pravim Červarom i pravim Bilićem, i s pravim reprezentativcima.
Razlika je samo o tome što protagonisti sa zanosom veličaju kompaniju
koja je spot platila! Na mjesto Hrvatske stavljen je Naručitelj, na
mjesto Zemlje ustoličena je Tvrtka.
Za koga, dakle, osim za sebe i za publiku, igraju naši reprezentativci?
Čija je, uopće, hrvatska vrsta? I tko je i u čije ime ima pravo
prodavati? Reprezentacija nije privatni klub (koji također ne bi smio
biti Divlji Zapad), nego je nacionalna vrsta. I kao što je neprilično
(i zabranjeno) na hrvatski državni barjak zalijepiti propagandnu
poruku, a u tekst hrvatske himne ubaciti reklamni slogan, tako je i na
hrvatski dres neprimjereno zalijepiti bilo što osim imena države ili
grba. Pogledajmo Ruse!
Čija je hrvatska reprezentacija?
Zadužuju se, narušavaju odnose s prijateljima, obitelji, neki dižu i treći kredit. Jesu li Hrvati postali previše ovisni o šopingu?
Zabrinjavajuće je što 52,9 posto ispitanica priznaje da često skriva kupnju od svojih bližnjih, najčešće muževa, a 66,2 posto osjeća gubitak kontrole nad željom za kupnjom
Bila je simbol ljepote i požude u 80-ima, a nakon što je izgubila sluh i vid, okrenula se vjeri: 'Bog me spasio od sigurne smrti'
Vanity, rođena kao Denise Matthews,postala je model koji je oduzimao dah i pjevačica koja je magnetski privlačila poglede. Njena prirodna ljepota i šarm otvarali su joj vrata show businessa, dok su je talent i ambicija gurali naprijed. Nažalost, teško je oboljela, a preminula je 2016. godine.
Nijemci ogorčeni: 'U Hrvatskoj kao u Srbiji. Policija hvatala navijače za genitalije i skidala ih'
"Primili smo mnogobrojne pritužbe na ponašanje granične policije i osiguranja, koji su utvrđivali identitete osoba. Osuđujemo ovaj način kontrole i trenutačno smo u kontaktu s Uefom i Dinamom iz Zagreba", napisali su iz njemačkog kluba
Stigli rezultati velike ankete Večernjeg lista: Pogledajte kako se hrvatski građani pripremaju za mirovinu
Pravovremeno ulaganje u financijsku budućnost ključno je za osiguranje dugoročne stabilnosti i kvalitete života, osobito u mirovini. Ulaganjem i štednjom u ranoj fazi života omogućuje se dugoročan rast kapitala, iskorištavanje složene kamate te stjecanje financijske neovisnosti. No, kako hrvatski građani gledaju na svoju financijsku budućnost?
Europa se drastično okreće energetskom rješenju koji može predstaviti izazov manjim tržištima
Kako bi se zadovoljile sve veće energetske potrebe, očekuje se da će LNG igrati ključnu ulogu u prijelazu na čistiju energiju, posebno u Europi.