O cijenama aerodromskih usluga, poslovnim rezultatima Zračne luke
Zagreb, novom terminalu, ali i najavama o njegovoj smjeni, razgovarali
smo s Boškom Matkovićem, direktorom aerodroma.
• Iz Croatia Airlinesa traže da se,
među ostalima, snizi cijena aerodromske usluge? Je li taj zahtjev
opravdan i hoće li se u tom segmentu razbiti monopol?
- Cijene aerodromskih usluga određene su cjenikom koji je potvrdila
međunarodna agencija MITA i on se nije mijenjao od 2004.. U tom cjeniku
postoje četiri usluge koje plaćaju aviokompanije. Poslovna logika nam
nalaže da o konkretnim ugovorima s pojedinom kompanijom ne polemiziramo
javno, ali, zbog opetovanog pritiska iz CA, ovom prilikom bih ipak
obznanio da CA od toga dvije usluge uopće ne plaća, a na druge dvije
ima znatan popust koji se temelji na opsegu prometa.
Napominjem da je ZL Zagreb domicilna baza avionima CA i da smo jedina
ZL u RH, ali i u okruženju, koja radi 24 sata. To omogućuje
zrakoplovima CA da se, bez obzira na dnevna kašnjenja, vraćaju u
Zagreb, što im štedi troškove noćenja zrakoplova i posada na vanjskim
aerodromima. S druge strane, spremni su nastaviti jutarnji red
letenja bez ikakvih teškoća. Za ZL to znači više radnika, skuplju
cijenu rada noću, troškove energenata, itd.
• Koliki je prihod zračne luke od naplate aerodromskih usluga CA?
- On iznosi 128 milijuna kuna, što na rashode CA koji su veći od 1,7 milijardi kuna iznosi oko 7%.
• Kakvi su poslovni rezultati Zračne luke Zagreb za 2008. godinu?
- Rezultati poslovanja u 2008. najbolji su u povijesti Zračne luke
Zagreb. Imali smo rekordan broj putnika od 2,2 milijuna, što je 10%
više nego 2007..
Dobit je nakon oporezivanja 37,37 milijuna kuna u matičnom poduzeću, te
12,96 u ZL Trgovina i 0,49 milijuna u ZL Ugostiteljstvo, u što nije
ubrojen utuženi iznos u sporu s CA. Ukupno je to 435,83 milijuna kuna
prihoda uz dobit od 50,81 milijun, nakon oporezivanja, što je
konsolidirano uz eliminacije 364,51 milijuna kuna prihoda i 40,15
milijuna dobiti. Tvrtka ima nultu kreditnu zaduženost i depozit u
bankama koji s ovom dobiti iznosi otprilike 30 milijuna eura.
• Bez obzira što ZLZ dobro posluje, u
novinarskim krugovima čuju najave o skoroj izvanrednoj skupštini
ZLZ-a na kojoj će se odlučivati o vašoj smjeni?
- U karijeri čelnih ljudi postoje i situacije kada moraju pokazati i
osobine snalaženja u nepovoljnim situacijama i pronalaziti rješenja za
svoje poduzeće ili sebe osobno. Jasno mi je da je ZLZ nakon godina
predanog rada na dugoročnoj strategiji, razvoju enormnog potencijala i
preobrazbe u vrlo uspješno poduzeće, postao veliki izazov.
Skupština nije sazvana, ali mogućnost moje smjene uistinu postoji. O
tome odlučuju vlasnici. Država ima 55% udjela i s natpolovičnom većinom
može smijeniti ili postaviti direktora.
Naravno, Grad Zagreb, kao drugi po udjelu sa 35% i kao partner državi u
projektu novog terminala, mora imati utjecaja u donošenju tako važne
odluke.
Ako se želi postići boljitak u hrvatskom civilnom zrakoplovstvu,
sigurno je da je Zračna luka Zagreb zadnje mjesto za početak
pospremanja.
Ja stojim iza svog rada i kao profesionalac vjerujem da su rezultati,
vizija, predanost poslu, pobjednički mentalitet, radni moral i
odnos prema radnicima i vlasnicima glavni atributi i oslonci moje
karijere.
• Kakva je bila financijska situacija ZLZ-a kada ste prije osam godina preuzeli aerodrom?
- ZLZ je tada imao 70 milijuna kuna gubitka u matičnom poduzeću i u
tvrtki kćeri Ugostiteljstvo te veliku kreditnu zaduženost. Bili smo
podinvestirani s ozbiljnim zaostatkom u infrastrukturi i opremi. Minusi
su već odavno sanirani i krediti vraćeni, dok smo tijekom ovih godina
investirali 276 milijuna kuna. Nagodbom s Inom riješili smo
veliki dug koji se sa 17 milijuna tadašnjih DEM zbog kamata primakao u
trenutku nagodbe na 25 milijuna eura.
Direktor Zračne luke Zagreb tvrdi: Dobro radim, a žele me smijeniti
Sva tri jedanaesterca protiv Dinama dosuđena su krivo! Španjolski sudac je zalutao u Ligu prvaka
Da je napravio ovoliko pogrešaka na utakmica Bayerna i Barcelone, vjerojatno bi se na duže vrijeme oprostio od elitne razine. Pa kakav je pritisak imao na utakmici gdje jedna momčad pobijedi sa sedam pogodaka razlike!?
U stravičnoj prometnoj nesreći na današnji dan prije 38 godina domaća glazbena scena zavijena je u crno
Dražen Ričl i Aljoša Buha iz Crvene jabuke poginuli su u teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila kod Jablanice. Dotadašnji klavijaturist grupe Dražen Žerić Žera postao je novi pjevač
Prodala je sve što ima kako bi tri godine živjela na kruzeru, na kraju su je potjerali s broda zbog ovih poruka
Jenny Phenix je planirala sljedećih nekoliko godina provesti ploveći morem, no njezini snovi srušili su se u jednom trenutku, a o čemu je točno riječ doznajte u nastavku teksta.
Vitaminska bomba koja će “odbiti” viruse: Isprobali smo odličan smoothie od samo nekoliko sastojaka
U našem su društvu tabu tema, a mogu se pojaviti kod svakoga i nisu znak loše higijene