Zašto se ne objavljuju svi pristigli ispravci i što je, zapravo, ispravak?

Drugačiji stav nije ispravak

26.06.2007.
u 19:08
Pogledaj originalni članak

Provjerio je telefonom prošlog tjedna čitatelj iz Karlovca je li njegov demanti došao do mene i pitao zašto već nije objavljen. Nisam dobila njegov demanti, ali sam iz razgovora shvatila da ga je on najprije poslao karlovačkom uredništvu. Zamolila sam čitatelja da i meni faksira svoje pismo.

Čim sam ga dobila, postalo mi je jasno zašto nije objavljeno. Naš je čitatelj reagirao na tekst u kojem se, među ostalima, i on spominje, ali ne tako da opovrgava neke činjenice koje je novinar iznio, nego ih objašnjava iz vlastite perspektive. Dakle, nije u pitanju klasični ispravak, nego drukčiji pogled na situaciju u jednom mjestu pokraj Karlovca gdje baš ovih dana traju žestoka politička prepucavanja.

Taj mi je slučaj dobar povod da, budući da zastupam vaše interese u listu, ukratko objasnim da prema Zakonu o medijima svatko ima pravo od glavnog urednika zahtijevati objavu ispravka objavljene informacije. Osnovna je svrha ispravaka ispravljanje netočne ili nepotpune informacije, a važno je znati da svaki zahtjev za ispravljanje “mora biti obrazložen i potpisan od strane podnositelja te sadržavati sve potrebne podatke o podnositelju i njegovoj adresi”. Ipak, glavni urednik ne mora uvijek ispravak i objaviti, a Zakon kaže i kada pa, primjerice, u slučaju da u ispravku “nisu navedene činjenice niti okolnosti u vezi s navodima u informaciji” ili ako bi ispravak “prouzročio odgovornost nakladnika za štetu”.

Naravno, Zakon o medijima još se šire bavi ispravcima, ali za ovaj primjer izabrala sam ove citate, koji i jesu među temeljnima. Demanti koji je čitatelj poslao u karlovačko uredništvo, pa onda meni, zapravo nije demanti i urednik nije imao obvezu objaviti ga.

U nekim drugim okolnostima zamjerila bih uredniku što čitatelju nije odgovorio, napisao mu da njegov ispravak nije u skladu sa Zakonom, ali spomenuti čitatelj nije napisao ni svoju adresu. Ostaje mu da svoje mišljenje iznese javno u svojoj općini, ali ne preko Večernjeg lista.

Za kraj nešto posve drugo. Molim sve čitatelje da zabilježe i uvijek na oku ili pri ruci imaju moj novi telefonski broj 01 65 00 930. Ubuduće mi svoja razmišljanja o sadržaju Večernjeg lista, o njegovu izgledu, primjedbe i prijedloge, pokude i pohvale te pogreške javljajte na taj broj. Prvih će dana, znam, biti malo zbrke, možda čak i ljutnje, ali...

Pogledajte na vecernji.hr