Njemačka je subvencijom od 2500 eura na kupnju novog automobila uspjela
ne samo zaustaviti pad tržišta nego i ostvariti rekord! Broj novih
automobila prodanih na tamošnjem tržištu u veljači ove godine veći je
22 posto od broja prodanih lani u veljači, te je to najbolji rezultat u
posljednjih deset godina.
Dublji razlozi takvog poteza njemačke vlade mogu se naći u činjenici da
Njemačka ima vlastitu autoindustriju, i da ovim potezom spašava i radna
mjesta u tvornicama. No, iako Hrvatska nema tvornice automobila, ima
brojne tvrtke koje proizvode stakla, plastične i razne druge dijelove
za tvornice automobila. U tim tvrtkama radi više od 6000 radnika, a
procjenjuje se da bi bez posla moglo ostati više od 1500 radnika. Tome
valja dodati i radna mjesta u salonima automobila, i jasno je da i naša
vlada ima puno razloga da pomogne automobilskoj industriji. To više što
je u veljači zabilježen pad tržišta od oko 42 posto.
– Takva pomoć vlade apsolutno bi pomogla da naše tržište živne, i to ne
samo da se vrati na oko 82.000 lani prodanih automobila nego i da
dosegne oko 100.000 automobila – rekao je Darin Janković iz tvrtke Jato
Dynamics za Hrvatsku. No, iz tvrtke P.Z. Auto kažu da su se
predstavnici Udruženja uvoznika motornih vozila nedavno sastali s
predstavnicima vlade i da su mali izgledi da se mjere poput onih u
Njemačkoj uvedu i u Hrvatskoj.
Psihološki karakter krize
PESIMIZAM Nije nevažan ni psihološki karakter krize. Ljudi su deprimirani lošim vijestima i katastrofalnim predviđanjima, pa teško da će se upustiti u kupnju auta, koja je u osnovi emotivan događaj
PROMJENA U europskim zemljama automobil se mijenja svake tri godine. Prosječan Hrvat auto mijenja svakih pet godina. No, ne pomogne li sada država, teško da ćemo automobile mijenjati i svakih pet godina