Dva nova pet-cilindarska motora iz Volva: Više snage i manja potrošnja goriva

24.02.2009.
u 16:36
Pogledaj originalni članak

'Ovo je još jedan korak Volva prema smanjivanju utjecaja na okoliš koje ima sagorijevanje u motorima, dok u isto vrijeme nudimo kupcima istinski tihe i sofisticirane motore izvrsnih performansi.', ističe Derek Crabb, potpredsjednik inženjerskog odjela Volva.
D5 motor visokih performansi bio je već predstavljen u Volvu S80, a u modelima V70, XC60 i XC70 bit će dostupan od proljeća 2009.

Performanse i vozljivost u novom D5 motoru riješeni su preko dva dvostruka turbo punjača različitih veličina, koji rade sekvencijalno kako bi osigurali dodatnu snagu unutar šireg raspona okretnog momenta. Rezultat je brza reakcija i trenutno ubrzanje pri svim brzinama, s vrlo glatkim prijenosom brzina između turbo raspona.

Ova tehnologija dvostrukih turbo punjača također je omogućila i uvođenje više razine recirkulacije ispušnih plinova (EGR) pri većem rasponu broja okretaja nego ranije. Ovo „prisiljava“ dva turbo punjača da optimalno raspodijele snagu kako bi osigurali visoke performanse i nisku potrošnju goriva, koji se zasigurno natječu za titulu najboljih u klasi.

Napredna tehnologija ubrizgavanja koja koristi piezoelektrične ubrizgavače goriva omogućava preciznu distribuciju raspršenog goriva u komoru za sagorijevanje, što rezultira učinkovitim sagorijevanjem i niskom emisijom štetnih plinova. U isto vrijeme, ova tehnologija uz učinkovito sagorijevanje proizvodi ugodan zvuk, doprinoseći tako elegantnosti kao i kod šest-cilindarskog benzinskog motora.

Zajedno, ova high–tech rješenja doprinose izvanredno smanjenoj potrošnji goriva (kombinirano EU):
· 6.2 litara/100 km (164 g/km) za S80.
· 6.4 litara/100 km (169 g/km) za V70.
· 7.0 litara/100 km (185 g/km) za XC60 (preliminarno).
· 7.0 litara/100 km (185 g/km) za XC70 (preliminarno).

Jednostruki turbo 2.4D – fokus na ekonomičnoj potrošnji
Novi jednostruki turbo 2.4D bit će dostupan za Volvo S80 i Volvo C70, kao i u inačicama Volva XC60 i XC70 s prednjim pogonom, od proljeća 2009.

Motor je, s velikim naglaskom, prilagođen smanjenju potrošnje goriva. Sistem za ubrizgavanje ima različit tip piezoelektričnih ubrizgavača od onih u D5 motorima, čija je namjena da kroz izuzetno precizne sekvence ubrizgavanja smanje potrošnju goriva. Visoki pritisak kod ubrizgavanja utječe na izuzetno učinkovito sagorijevanje.

Da bi poboljšao vozljivost, jednostruki turbo punjač prilagođen je tako da proizvede visoku okretnu silu iz niskog okretnog momenta.
Statistika poboljšanog jednostrukog turbo 2.4D motora u potrošnji goriva (kombinirani EU):
· 5.8 litara/100 km (154 g/km) za S80 (preliminarno).
· 5.9 litara/100 km (157 g/km) za V70 (preliminarno).
· 6.0 litrara/100 km (159 g/km) za XC60.
· 6.0 litara/100 km (159 g/km) za XC70.

Zajednička tehnologija
Dva nova dizelska motora dijele brojna zajednička tehnološka rješenja. Motori imaju nižu kompresiju, učinkovitije sagorijevanje i posljednju generaciju tehnologije inženjeringa. Inženjeri Volva smanjili su unutarnje trenje te gubitke koji nastaju u pumpi u dizelskim motorima. Također, znatno su smanjeni usisni i ispušni padovi pritiska.

Uz to, novi turbo dizelski motori opremljeni su keramičkim grijačima, visoko – tehnološkim rješenjem koje osigurava izvanredno paljenje zahvaljujući vrlo brzom zagrijavanju. Dosežu temperaturu od 1000 stupnjeva Celzijusa za samo 2 sekunde, što olakšava pokretanje motora i smanjuje štetne emisije.

Pod određenim uvjetima vožnje, primjerice kod izuzetno niskog broja okretaja, keramički grijači mogu biti upotrijebljeni tako da povise temperaturu u cilindrima, što dodatno poboljšava učinkovitost izgaranja.

Pogledajte na vecernji.hr