Nove navike potrošača formirane usporavanjem rasta globalne ekonomije i
recesijom – koja je u Hrvatskoj, primjerice, i prije stupanja na snagu
Zakona o neradnoj nedjelji, u studenome 2008., već četvrti mjesec
zaredom utjecala na promet u maloprodaji, realno manji visokih 11
posto! – otvaraju prostor daljnjem širenju diskontnih lanaca. Stoga
uopće nije čudno da globalno najveći maloprodajni lanci trgovina
odjećom, namještajem i slično usporavaju svoj rast, padaju ili
stagniraju, a maloprodajni lanci prehrambenim proizvodima i dalje
dominiraju na ljestvici 250 najvećih u 2007., zbrajajući prihode u
stotinama milijardi dolara.
Ipak pad prodaje
Ukupan promet 250 globalno najvećih maloprodajnih lanaca u 2007.
porastao je, naime, 11,4 posto, na 3,62 bilijuna dolara u odnosu na
godinu prije. Ipak, čak 44 maloprodajna lanca među vodećih 250
zabilježila su pad prodaje, a broj neprofitabilnih tvrtki udvostručio
se, tvrdi se u najnovijem izvješću konzultantsko-revizorske tvrtke
Deloitte o globalnoj snazi maloprodaje u 2009.
Iako i dalje dominiraju po prihodima, zamjetno je da se ukupan udio
američkih maloprodajnih lanaca na listi 250 najvećih smanjio. Osim
slabljenja dolara, ta se činjenica može pripisati i slabijem rastu
američkih tvrtki u odnosu na inozemne konkurente. Europski maloprodajni
lanci, naprotiv, i dalje jačaju čineći gotovo 40 posto najjačih na
listi. Prvi put u 12 godina, otkad Deloitte provodi to istraživanje,
postotak europskih maloprodajnih lanaca na ljestvici veći je od
američkih.
Wal-Mart prvi
Američki Wal-Mart, koji ostvaruje godišnji promet veći od 378 milijardi
dolara, i dalje čvrsto dominira listom 250 najvećih. Uz njega se nalaze
još četiri tvrtke iz SAD-a – Home Depot, Kroger, Target i Costco – a
Sears Holdings, koji je lani držao deveto mjesto među top 10, skliznuo
je na 13. mjesto. Francuski Carrefour i britanski Tesco drže drugo,
odnosno treće mjesto na ljestvici, a među prvih 10 zastupljena su i tri
njemačka maloprodajna lanca: Metro, Schwarz (koji obuhvaća Lidl i
Kafuland) te Aldi koji je zahvaljujući prometu od više od 58 milijardi
dolara prvi put ušao među deset najjačih. Na deset najvećih igrača u
maloprodaji otpada gotovo 30 posto ukupne prodaje na listi top 250 –
čak 1,07 bilijuna dolara.
Ekonomska kriza ojačala diskonte
Rok je sve kraći: Tomašević objasnio što s onima koji ne stignu na vrijeme poslati zahtjev GPZO-u
Korisnički centri GPZO-a na adresi Radnička cesta 1 te Zagrebačkog holdinga na adresi Ulica grada Vukovara 41, inače, rade i subotom i to od 9 do 18 sati, a u ponedjeljak, 23. rujna svi centri rade od 8 do 19 sati
Trifunović se zahvalio Vučiću po povratku u Srbiju, a onda poslao zanimljivu poruku nacionalistima
Kad su nas tražili dokaz da smo vjenčani, pozvali smo oca Vladu, koji nas je vjenčao, da pošalje vjenčani list. Rekao mi je da ovo što mi se dogodilo predstavlja zabranu slobode. 'Plaćaš cijenu svoje želje da budeš slobodan. To se ne prašta. Isto je i kod nas kao i kod njih. Previše je zatezanja i mislim da nas taj rat vodi samo u dublji problem, rekao je Sergej
Tko je novi trener Dinama? Bivši igrač otkrio nam informacije koje će oduševiti navijače plavih
- Kad treba biti strog, onda je strog, ali zna biti opušten, zna se šaliti, ima odličan osjećaj za igrače. Kad se radi, onda se radi, onda nema zezanja, ali on je ovdje imao sa svima odličan odnos, igrači su ga baš voljeli - rekao nam je Hrvoje Babec.
Mnogi parovi strahuju od fenomena 'seven-year itch': Evo o čemu je riječ i predstavlja li prijetnju
Poslastica uz koju nećete preskočiti doručak: priprema se večer prije, a potrebno vam je svega nekoliko sastojaka