Radio je velike građevinske poslove u zemlji i inozemstvu, imao je tvrtku koja je godišnje ostvarivala milijarde kuna prometa, ubrajan je među vodeće hrvatske tajkune, njegovo bogatstvo se 2007. procjenjivalo na 32 milijuna eura a sve vrijeme je živio u socijalističkom stanu u zgradi na istočnom ulazu u Split, nikada nije imao jahtu, a na vrhuncu moći vozio se u automobilima srednje klase. 2013. ostao je bez svog poslovnog carstva.
Rođen je 1955. u Metkoviću, gdje je završio osnovnu i srednju školu, gimnaziju. Diplomirao je na Građevinskom fakultetu u Zagrebu. Više od trideset godina, od 1979. radio je u istoj tvrtki, Konstruktor inženjeringu. Prošao je sve faze rada u tvrtki. Od projektantskih poslova, preko brojnih rukovodećih mjesta, do direktora raznih odjela. Na kraju je bio generalni direktor i predsjednik Uprave Konstruktor inženjeringa d.d., najstarije velike građevinske tvrtke u Hrvatskoj, osnovane 1945.
Tvrtka se bavila svim vidovima graditeljstva. Gradila je industrijske objekte, autoceste, mostove, tunele, stanove, obavljala je komunalne radove. Imala je preko dvije tisuće zaposlenih a s tvrtkama kćerima više od tri tisuće. Prosječni godišnji promet iznosio je preko dvije milijarde kuna. Urušavanje je počelo s izbijanjem gospodarske krize i recesije. Obustavljeni su brojni građevinski projekti, Konstruktor je najprije dobio a potom izgubio posao gradnje autoceste u Crnoj Gori. Na kraju je zbog dugova od 2,2 milijarde kuna te neisplaćenih plaća zaposlenicima, tvrtka došla pred stečaj.
Prema predstečajnoj nagodbi, najveći od oko 1200 vjerovnika, među kojima Zagrebačka banka potražuje oko 790 milijuna kuna, prihvatilo je rješenje prema kojemu su svoja potraživanja pretvorili u kapital. Tako su banke i država postali većinski vlasnici Konstruktor inženjeringa, a Žderić je nakon toga pao u drugi plan.
Vlasnikom te goleme tvrtke postao je početkom devedesetih kroz pretvorbu i privatizaciju, nakon što je Konstruktor završio u stečaju. Predstavnici malih dioničara tvrdili su da je za samo 1,5 milijuna tadašnjih njemačkih maraka dobio tvrtku koja je tada vrijedila 60 milijuna DEM. Imovinu i prava tvrtke prenio je na novosnovani Konstruktor inženjering a obveze je ostavio starom poduzeću.
Kupoprodaja je obavljena preko njegove tvrtke posrednika Projekt-biro.
Mali dioničari su godinama podnosili prijave državnom odvjetništvu tvrdeći da je riječ o nezakonitoj pretvorbi i privatizaciji. No, one su godinama stajale u ladicama, istraga je otvorena tek nakon odluke Vrhovnog suda Hrvatske, ali u vezi s tim nikakva presuda nije donesena.
Županijski sud u Splitu je, međutim, potvrdio nepravomoćnu presudu protiv Žderića kojom je uvjetno osuđen na šest mjeseci zatvora zbog krivotvorenja dopisa libijskog veleposlanstva u Zagrebu.
Konstruktor je, naime, 2006. podnio tužbu protiv Slobodne Dalmacije tvrdeći da je zbog njihovog negativnog pisanja o privatizaciji te tvrtke, izgubio posao gradnje autoceste u pustinji u Libiji vrijedan 1,7 milijardi kuna. Da bi to potkrijepili krivotvorili su dopis libijskog veleposlanstva, što je na sudu razotkriveno.
Žderićev uspon povezivao se s utjecajem Petra Đukana, bivšeg čelnika IGH (Institut građevinarstva Hrvatske) s kojim je i u rodbinskim odnosima. Kao njegov politički pokrovitelj spominjao se i Luka Bebić, također rodom iz Metkovića.
Mediji su svojedobno pisali i o postojanju „građevinskog lobija“ kojeg su uz Konstruktor navodno činili Dalekovod, Hidroelektra i SkladGradnja. Spekuliralo se da su, zbog dobrih odnosa s tadašnjom vlasti, čiji su neki dužnosnici bili i dioničari u dijelu tih tvrtki, držali monopol u izradi projektne dokumentacije za kapitalnu infrastrukturu a slijedom takvih veza dobijali su i poslove pri izgradnji velikih istrastrukturnih objekata.
Imovinska kartica Željka Žderića ranijih godina je bila puna dioničkih udjela u raznim tvrtkama, no, na kraju čini se nije puno ostalo. Osim stana u kojem živi, spominjao se još jedan stan na Bačvicama, ali tamo nikada nije stanovao te dvije vikendice. Jedna na Lastovu a druga u hercegovačkom zimovalištu Blidinje, ali tamo kuće za odmor imaju i mnogi drugi.
Oženjen je, ima dvije kćeri. Jedna studira građevinu, a druga ekologiju.