BLACKBERRY

Gadget koji je promijenio svijet više nego svi drugi

31.01.2009.
u 17:11
Pogledaj originalni članak

Jeste li ikad čuli za tvrtku Research In Motion? Vjerojatno niste, no ta tvrtka iz kanadskog gradića Waterlooa vlasnik je 51. najvrednijeg brenda na svijetu.

Osnovana 1984, prvih petnaest godina provela je u potpunoj anonimnosti, sve dok početkom 1999. nije izdala dvosmjerni pager, s tako sitnim tipkama da su nekog podsjetile na sjeme jagode.

Pager je dobio nadimak “jagoda”, no zaključeno je da to ipak nije dobro ime za poslovnu spravu. Odlučeno je da se nazove “kupina” (engl. Blackberry).

Meteorski uspjeh
Već sljedeće godine magazin “Time” uvrstio je blackberry na listu “Best of 2000”. Godinu dana kasnije američki je Kongres naručio blackberry svim svojim zastupnicima, a konačna potvrda zvjezdanog statusa stigla je godinu dana poslije: blackberry je pohvalila Oprah.

Posve je jasno zašto poslodavci obožavaju blackberry: istraživanje tvrtke Ipsos Reid pokazalo je da prosječan vlasnik blackberryja provede 63 minute svog slobodnog vremena radeći, zahvaljujući toj spravi koja mu omogućuje da radi i dok je na ručku, na putu do posla, u krevetu ili WC-u... Ono što nikako nije jasno onima koji fenomen blackberry promatraju sa strane jest: kako je moguće da čovjek dragovoljno prihvati spravu koja će mu radno vrijeme produljiti u beskonačnost, te posve zamagliti granicu između poslovnog i privatnog?

Tajna uspjeha
Blackberry je dugo bio statusni simbol, znak pripadnosti tehnomenadžerskoj klasi. Kad je stigao u Hrvatsku, isprva ga nisu ni mogli kupiti pojedinci, već samo kompanije. No nije mu dugo trebalo da se iz čisto poslovne sfere proširi među “obične ljude”.



Blackberry je naime kao SMS na steroidima: s njim možete primati i pisati kakve god hoćete poruke, sa svim onim mogućnostima koje pruža e-mail na računalu; niste više ograničeni na 160 znakova. Jednom kad se na to naviknete, ne možete bez toga: blackberry zovu crackberryjem, jer izaziva ovisnost usporedivu s onom koju stvara droga crack.

Glavni razlog uspjeha blackberryja ipak leži u jednostavnosti uporabe: njime se služiti gotovo je jednako jednostavno kao pisati SMS-ove na običnom mobitelu – a ipak, kad se želite poslužiti naprednijim mogućnostima (formatiranje poruka, dodavanje datoteka u privitku), naći ćete i njih, i to upravo ondje gdje ste ih intuitivno očekivali.

Sporedni razlog je taj što je proizvođač blackberryja uvijek pratio zahtjeve tržišta. Prije 10 godina blackberry je bio skroman pager s jednobojnim ekranom, a danas je to raskošan multimedijalni smartphone – blackberry je uvijek nudio sve što i konkurencija, ali i nešto više....

Pogledajte na vecernji.hr