Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju imidž naše zemlje sigurno će biti poželjniji, ali puno više u zemljama izvan ove zajednice nego u Uniji. Naime, etiketa pripadnosti moćnoj i još prestižnoj Europskoj uniji bit će im dodatno jamstvo kvalitete, sigurnosti, uređenosti i političke stabilnosti. To će Hrvatska moći, ako bude znala i htjela, iskoristiti za svoja trgovinska, turistička, ulagačka, ali i vanjskopolitička nastojanja. Zemlje članice pak ionako dobro poznaju prednosti i nedostatke EU, ponešto znaju o našim vrlinama i manama pa je teško očekivati neke velike promjene u glavama njihovih stanovnika. To više što nismo baš iskoristili posljednje mjesece uoči ulaska iako su reflektori europskih medija i javnosti uprti u nas, a zanimanje za naš identitet, gospodarstvo, politiku, kulturu i način života veće je nego ikad prije. Umjesto da se svojim europskim susjedima predstavimo na strateški, dostojanstven i mudar način, ističući svoje prednosti i potencijale kojima ćemo obogatiti EU, naša komunikacija sa svijetom, izuzev nekoliko zgodnih projekata na području kulture, uglavnom je bila reaktivna i nemušta. Dapače, desetke inozemnih televizijskih ekipa koje su pohrlile u Lijepu našu posljednjih tjedana pustili smo da lutaju Hrvatskom i same se snalaze jer nismo bili u stanju otvoriti ni međunarodni press-centar koji bi im bio na raspolaganju i opskrbio ih kvalitetnim informacijama o Hrvatskoj. Zato nas ne trebaju čuditi prilično negativno intonirani televizijski i novinski prilozi u utjecajnim zemljama članicama o nespremnosti Hrvatske za EU. Većina njih je fokusirana na iznimno katastrofalne gospodarske pokazatelje, nezaposlenost, propast industrije, siromaštvo, korupciju i birokraciju. Ne zagovaram krivotvorenje stvarnosti, jer je Hrvatska svakodnevica uistinu teška, ali je žalosno da se nismo dovoljno potrudili ispričati one pozitivne činjenice kojima smo zaslužili članstvo i kojima ćemo obogatiti Uniju. A i te kako ih ima! Jasno, za to treba znanja, kreativnosti, koordinacije i predanosti. To se ne odrađuje usput i ne prepušta diletantima iz državne administracije, već stručnjacima. Tako bismo izbjegli i mnoge diplomatske gafove, koji su obilježili vrijeme uoči ceremonije ulaska, a sama proslava ne bi se svela samo na koncerte, kakvima inače slavimo ulazak u novu godinu, već bismo inovativnošću i originalnošću zaslužili prve minute vijesti na svjetskim TV postajama. Umjesto da smo zadnji tjedan uoči članstva raspravljali o Hrvatskoj ulozi u EU, naša je Vlada natjerala inozemne dopisnike da se s pravom zapitaju – zašto Hrvatska toliko štiti komunističke zločine i ne poštuje ispregovarane standarde na području pravosuđa, koje je ionako pod povećalom Bruxellesa.Ovo jest povijesni događaj, kakvom svjedočimo jedanput ili dvaput u životu. Nakon teškog i mukotrpnog pregovaračkog procesa Hrvatska je zaslužila malo slavlja. To više što pripadamo Europi i što će nam članstvo otvoriti nove mogućnosti. Ali se odmah moramo baciti na posao. Za početak bismo mogli definirati viziju hrvatske budućnosti i postići nacionalni konsenzus oko toga gdje nam je mjesto u EU i kako ćemo iskoristiti ovo skupo plaćeno članstvo.
Hrvatska je zaslužila dostojanstveniji finale ulaska u EU
Šef Fokusa teško optužio Matu Rimca. Poduzetnik mu odgovorio: 'Okej mi je i otići iz Svete Nedelje. Samo se izjasnite'
Gabrijel Deak, predsjednik stranke Fokus i zamjenik gradonačelnika Svete Nedelje, optužio je Matu Rimca za povoljan otkup zemljišta za kampus u iznosu od samo 10 milijuna eura
Hrvati hrle u nabavu u susjednu zemlju: 'Pogledajte, torbe su mi pune, a sve to za 120 eura'
Razlika u cijeni karakterističnih proizvoda potrebnih za božićne i novogodišnje svečanosti pokazuje da je šoping u Italiji i dalje isplativ
Velika novost za umirovljenike: Hoće li ovo riješiti gorući problem s domovima?
U Ministarstvu rada i socijalne skrbi najavili su veća izdvajanja u 2025. za financiranje decentraliziranih funkcija djelatnosti socijalne skrbi.
Sve više poduzetnika odlučuje se za ovaj potez: Svi troškovi su pokriveni, a vi samo točite gorivo i vozite!
Isprobali smo novi sladoled iz McDonald’sa koji će biti popularniji od pistachia
McFlurry i McSundae odsad dolaze i u novoj kombinaciji okusa - Daim hrskava karamela u mliječnoj čokoladi.