Na GRDI listi za najatraktivnije destinacije za investicije u
maloprodaji Hrvatska se našla na niskom, 24. mjestu, točnije na samom
dnu ljestvice. Objavljivan od 2001. godine, GRDI indeks pomaže
maloprodajnim lancima da prioritiziraju svoju globalnu strategiju rasta
ovisno o aktivnostima ekspanzije zemalja u razvoju.
Okrupnjavanje tržišta
– Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći
zaposlenika, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih
lanaca – objašnjava Branko Žibret, voditelj aktivnosti za Hrvatsku i
partner u A.T. Kearneyu koji je proveo ovu studiju.
Daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastavit će se na
regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi
na okrupnjavanju tržišta, nastavlja Žibret. Velika i otpornija tržišta
visoko su rangirana na ovogodišnjoj studiji jer se očekuje da će upravo
ona voditi ekonomski oporavak. Četvrti put u pet godina, Indija je
prema indeksu najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji, dok
su među prvih deset zemalja ušle Rusija, Kina, Ujedinjeni Arapski
Emirati, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Malezija te
Slovenija.
Prilagodba ekonomije
– Azijske zemlje su dobro pozicionirane za brz oporavak od ekonomske
krize zbog stabilne domaće potražnje, kontinuiranog rasta BDP-a i
znatnih državnih rezervi koje omogućuju državnim institucijama i
bankama alate za provođenje antirecesijskih mjera.
One kontinuirano prilagođavaju vlastitu ekonomiju s primarnim ciljem
održavanja domaće potrošnje – trend koji dugoročno podupire rast
maloprodaje – objašnjava Michael Moriarty, partner u A.K. Kearneyu i
koordinator studije. Zbog smanjenja prihoda od maloprodaje u Indiji
lokalni maloprodajni lanci odgađaju ekspanziju i fokusiraju se na
restrukturiranje operativnog poslovanja.
To otvara mogućnost za globalne maloprodajne lance kao što su Wal-Mart,
Carrefour i Tesco koji nastavljaju s planovima za ekspanziju. Najveći
pomak na GRDI ljestvici u odnosu na lani napravili su Ujedinjeni
Arapski Emirati, skočivši sa 16 mjesta na četvrtu poziciju zbog svoje
naftne ekonomije koja se pokazala otpornom na usporavanje ekonomije u
odnosu na druge zemlje. Iako je populacija od pet milijuna stanovnika
relativno mala u odnosu na prve tri zemlje, ona ima najveću kupovnu moć
po stanovniku od svih zemalja u tranziciji.
Hrvatska neatraktivna za ulaganja u trgovinu
Generalno čišćenje: Ovih 8 predmeta odmah izbacite iz svog doma, nećete požaliti!
Detaljno čišćenje prostora u kojem svakodnevno boravimo zdravo je i pomoći će nam da se bolje osjećamo
Ne žele njihovu putovnicu: Više od 100 tisuća ljudi odreklo se tog dokumenta
Uz plaćanje propisane pristojbe u protuvrijednosti od 400 eura postupak odricanja od državljanstva BiH je jednostavan jer podnositelji takvih zahtjeva nisu dužni dati nikakvo obrazloženje osim potvrditi da već imaju ili su u procesu stjecanja državljanstva neke druge zemlje.
Indijac priznao koje su mu tri čudne stvari u Hrvatskoj, jedna se tiče žena, evo što kaže
Jedan od indijskih radnika u Hrvatskoj je Gujju koji je aktivan na svom Instagram profilu gdje često objavljuje zanimljivosti o našoj državi
Europa se drastično okreće energetskom rješenju koji može predstaviti izazov manjim tržištima
Kako bi se zadovoljile sve veće energetske potrebe, očekuje se da će LNG igrati ključnu ulogu u prijelazu na čistiju energiju, posebno u Europi.
FOTO Zavirite u najmoderniji podatkovni centar u Hrvatskoj: 'Omogućuje pristup vrhunskoj infrastrukturi, bez potrebe za vlastitim ulaganjima u skupe resurse'
Lider na našem digitalnom tržištu, A1 Hrvatska, ove je godine dobio prestižni certifikat za svoj data centar, a što to znači za poslovne korisnike objasnio nam je Daniel Šimić, glavni direktor za segment poslovnih korisnika A1 Hrvatska.