TRGOVINA Zemlje u tranziciji atraktivne za investitore iz maloprodaje

Hrvatska neatraktivna za ulaganja u trgovinu

15.06.2009.
u 17:30
Pogledaj originalni članak

Na GRDI listi za najatraktivnije destinacije za investicije u maloprodaji Hrvatska se našla na niskom, 24. mjestu, točnije na samom dnu ljestvice. Objavljivan od 2001. godine, GRDI indeks pomaže maloprodajnim lancima da prioritiziraju svoju globalnu strategiju rasta ovisno o aktivnostima ekspanzije zemalja u razvoju.

Okrupnjavanje tržišta
– Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenika, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca – objašnjava Branko Žibret, voditelj aktivnosti za Hrvatsku i partner u A.T. Kearneyu koji je proveo ovu studiju.

Daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastavit će se na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta, nastavlja Žibret. Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj studiji jer se očekuje da će upravo ona voditi ekonomski oporavak. Četvrti put u pet godina, Indija je prema indeksu najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji, dok su među prvih deset zemalja ušle Rusija, Kina, Ujedinjeni Arapski Emirati, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Malezija te Slovenija.

Prilagodba ekonomije
– Azijske zemlje su dobro pozicionirane za brz oporavak od ekonomske krize zbog stabilne domaće potražnje, kontinuiranog rasta BDP-a i znatnih državnih rezervi koje omogućuju državnim institucijama i bankama alate za provođenje antirecesijskih mjera.

One kontinuirano prilagođavaju vlastitu ekonomiju s primarnim ciljem održavanja domaće potrošnje – trend koji dugoročno podupire rast maloprodaje – objašnjava Michael Moriarty, partner u A.K. Kearneyu i koordinator studije. Zbog smanjenja prihoda od maloprodaje u Indiji lokalni maloprodajni lanci odgađaju ekspanziju i fokusiraju se na restrukturiranje operativnog poslovanja.

To otvara mogućnost za globalne maloprodajne lance kao što su Wal-Mart, Carrefour i Tesco koji nastavljaju s planovima za ekspanziju. Najveći pomak na GRDI ljestvici u odnosu na lani napravili su Ujedinjeni Arapski Emirati, skočivši sa 16 mjesta na četvrtu poziciju zbog svoje naftne ekonomije koja se pokazala otpornom na usporavanje ekonomije u odnosu na druge zemlje. Iako je populacija od pet milijuna stanovnika relativno mala u odnosu na prve tri zemlje, ona ima najveću kupovnu moć po stanovniku od svih zemalja u tranziciji.

Pogledajte na vecernji.hr