Tehnološki napredak, koji nas gotovo svakog dana iznenađuje različitim novitetima, i u Lijepoj našoj uzeo je maha. Unazad nekoliko godina Hrvati su napravili veliki bum kupnjom raznolikih tehnikalija koje su do nedavno bile samo čuda tehnike.
Taj tehnološki procvat nije zaobišao ni televizijske prijemnike, a sve veći broj Hrvata odlučuje se za kupnju novih televizora 16:9 formata. Dok je s jedne strane pohvalno što i Hrvatska ide u korak s ostatkom Europe, buđenje tehnološke svijesti naših gledatelja stavilo je u prvi plan i neke druge, donedavno nepostojeće probleme. Gledatelji su se našli pred problemom za kojeg ne pronalaze prikladno rješenje. Naime, kod gledanja programa koji je prilagođen emitiranju u 16:9 formatu (laički rečeno, to su oni sadržaji gdje su vrh i dno ekrana prazna crna polja), prijevod u pravilu ispada jer je titl stavljen u dio koji treba izrezati.
- Propisom je određeno da se televizijski program u Hrvatskoj emitira u 4:3 formatu - govori nam glasnogovornik HTV-a Janoš Römer. - Mi poštujemo te propise, a tom istom formatu prilagođen je i titl. Ta odredba je prilagođena najvećem broju prijemnika i za sada nećemo mijenjati način rada.
Na Novoj TV naišli smo na sličan odgovor. Dijana Tušek, glasnogovornica te televizijske kuće, otkrila nam je da se nedavno upravo o tom problemu konzultirala s Miljenkom Logožarom, direktorom tehnike te TV-kuće.
- Reagirali smo na slične upite naših gledatelja i proveli smo malo interno istraživanje, zajedno s stručnjacima iz naše kuće. Došli smo do rezultata da na gotovo svim prijemnicima formata 16:9 postoji opcija za namještanje slike. Prema našim saznanjima vrlo je mali postotak prijemnika koji nemaju tu opciju - govori nam glasnogovornica Nove TV. Dodaje da i oni svojom primarnom zadaćom smatraju prilagođavanje najzastupljenijem formatu, a to je 4:3.
I dok raste broj novijih i skupljih prijemnika, a s time i broj ogorčenih gledatelja, hrvatske televizije još uvijek ne poduzimaju neke mjere kako bi tehničkim prilagođavanjem vodile zemlju prema onome što je budućnost. A budućnost je takva, ako je zaključiti prema ponudi televizora u Engelskoj, Njemačkoj i ostalim razvijenijim zemljama Europe, u izduženim televizorima jer je tamo sve manje kupaca koji uzimaju televizijske prijemnike kakvi kod nas prevladavaju. Stoga se postavlja opravdano pitanje, koje postavljaju mnogi koji se s tom vrstom pritužbi javljaju TV-postajama, postaje li Hrvatska rasadnik starih TV-prijemnika?