U utorak u Zagrebu počinje 19. Animafest čiji je umjetnički direktor Krešimir Zimonić.
Koji su bili kriteriji za razvrstavanje filmova u natjecateljski i nenatjecateljski program?
- To sam si pitanje često postavljao kada sam gledao filmove koje bih prikazao na Animafestu. Zaključio sam da u konkurenciju trebam uvrstiti one koji su „dobri svima“, i publici i struci. Cijeli program pokriva široku skalu, od komercijalne produkcije kao što je “Lucky Luke ide na Zapad“ do ekscentričnih filmova kao što je španjolsko-portugalski „De profundis“.
Uočljiva je slaba zastupljenost europskih autora?
- Izgleda da sada najzanimljiviji animirani filmovi nastaju izvan Europe, u kojoj se uglavnom rade filmovi za djecu i široku publiku, dok u SAD-u, izvan glavne produkcijske struje, buja proizvodnja nekonvencionalnih i inovativnih, kvalitetnih filmova koji su nam najzanimljiviji.
Kako to da ste uvrstili „Valcer s Bashirom“ koji je već igrao u hrvatskim kinima?
- To je jedan od najvažnijih i najzanimljivijih animiranih filmova napravljenih u posljednje dvije godine. Nisam mogao zamisliti Animafest bez njega.
Što biste, osim „Valcera“, izdvojili kao najbolje?
- Argentinski „Masni Boogie“ jedan je od najsmješnijih i najmračnijih filmova koje sam vidio. Imate li vremena i kondicije, gledajte sve.