VOZILI SMO U španjolskoj Valenciji Soul

Isprobali smo novi Kijin model Soul

15.12.2008.
u 13:06
Pogledaj originalni članak

Kia je projekt modela Soul počela gotovo prije tri godine, kada je u Detroitu pokazana studija dizajnirana u Kaliforniji. Uslijedilo je predstavljanje triju konceptnih izvedbi ovog proljeća u Ženevi te, napokon, ove jeseni serijsko izdanje u Parizu. Urbani ili funky crossover segment je koji će uskoro postati vrlo popularan, pa se tako osim Kijina predstavnika tu uskoro očekuje još nekoliko vrlo zanimljivih konkurenata.

Soul je povišeni peterovratni hatchback dug 410,5, visok 161 te širok 178,5 centimetara, uz 255 cm međuosovinskog razmaka. Vjetrobransko staklo postavljeno je 13,5 cm više nego u prosječnom kompaktu, kao što je i od tla uzdignut 16,5 cm - čak 4,5 cm više od običnog kompakta. To je sve rezultiralo i nešto drukčijim položajem sjedenja, koji je ugodniji i prirodniji nego u klasičnim, dosadašnjim modelima.

Soul je kraći i uži od modela cee’d i Sportage, ali ipak na stražnjoj klupi nudi više prostora za glavu i koljena. Soul sa 222 litre nema tako izdašni prtljažnik, a slika se malo popravlja preklapanjem naslona stražnje klupe, kada se obujam širi na 700 l. Putnička kabina je također dosta razigrana, s naglaskom na praktičnim rješenjima kako bi se olakšala svakodnevna upotreba. Nudi se čak 14 pretinaca za odlaganje stvari.



Dolazak na hrvatsko tržište očekuje se potkraj veljače, odnosno u početku ožujka, a Kia je za Soul pripremila dva pogonska agregata, oba obujma 1,6 litre te s jednakom snagom od 126 konja.

Doduše, jedan je benzinski, a drugi turbodizelski, koji će biti dostupan i u izvedbi od 115 KS. Benzinska inačica bi trebala startati s cijene od 129.990 kuna, a oprema će obuhvaćati 6 zračnih jastuka, ABS, ESP, klima-uređaj, integrirani audiosustav s komandama na upravljaču, el. podesiva i grijana vanjska ogledala, 16-colne alu naplatke,...

Nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara, prvi su nam dojmovi jako dobri. Vjerujemo da će automobil biti popularan, te će se ravnopravno boriti s malobrojnim, ali sve ozbiljnijim, konkurentima. Vrlo su dobra vozna svojstva postignuta dugim međuosovinskim razmakom i širokim tragom kotača.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr