Hrvatski trgovci rade za dvostruko nižu plaću od one koju primaju njihovi kolege u zemljama Europske unije, unatoč tome da se trgovački sektor u našoj zemlji razvija i do tri puta više nego što je prosjek u Europskoj uniji.
Veliki trgovački centri u našoj zemlji dobro zarađuju, ostvare veliki profit, ali on se ne odražava na povećanje broja zaposlenih ili pak povećanje plaća, dio je velike analize i perspektive razvitka trgovine u Hrvatskoj koju je iznio dr. Ivan Anić, viši znanstveni suradnik na Ekonomskom institutu u Zagrebu, u sklopu inicijative Sindikata trgovine za obilježavanje trećeg po redu Dana trgovaca.
Sve do pojave krize promet u trgovinama rastao je po stopi od 6,3 posto što je brže od stope povećanja zaposlenosti od dva posto godišnje, potkrijepio je brojkama Anić svoje tvrdnje.
Prije dvije godine u sektoru trgovine radilo je 202.862 radnika, no broj zaposlenih ne prati ostvareni profit u trgovini niti su plaće usklađene za rastućim zaradama vlasnika trgovačkih centara, ocijenio je Anić tvrdeći kako će kriza ostaviti traga na njihovu zaradu, ali gdje će se izlaz tražiti ili u otpuštanju zaposlenih ili inzistiranju na višoj produktivnosti zaposlenih.
Iznio je kako se u Hrvatskoj po stopi od dva posto godišnje smanjuje broj poduzeća u trgovačkoj branši, a koncentrira djelatnost u velikim trgovačkim centrima, odnosno stalno se mijenja struktura trgovina – hrvatsko tržište doživljava neprestani razvoj velikih trgovačkih centara dok odumiru mali trgovački obrti koji gube tržišnu utakmicu, slijedom već uobičajene prakse sa zapada.
Kriza je ostavila traga na trgovini u kojoj je osjetan za 15 do 20 posto pad prometa u siječnju i veljači u odnosu na isto razdoblje 2008., iznio je Anić podsjećajući da hrvatski kupac i nadalje traži kvalitetan proizvod i marku kada kupuje, ali traži da ga kupi što jeftinije. Kupuju se nužna dobra, poput hrane, ali ne i svakojake i nekvalitetne marke, pojasnio je.
No, najveći pad doći će u sektoru trgovine koja nudi luksuznu robu, poput automobila, što je već očito kroz brojne popuste koji se nude kupcima. Kako će se menadžment u trgovačkom sektoru okrenuti rješenjima za ovu krizu, trebalo bi njih pitati, no svakako da će primijeniti i neka iskustva za Zapada, procjenjuje ističući da se tamo i u vrijeme krize može ostvarivati profit ako se povuku prave strategije, a profit će jedino težiti vlasnici trgovačkih centara. A to je rezanje troškova, otpuštanje radnika, te pritisak na one koji ostanu raditi da povećaju svoju produktivnosti, zaključio je.