NA TESTU Druga generacija Hondina gradskog modela

Jaki jen utišao Hondu Jazz

12.01.2009.
u 12:30
Pogledaj originalni članak

Vrijednost japanskog jena, koja je u prošloj godini naglo skočila, najveća je mana novog Hondina gradskog automobila Jazz. Honda nikad nije bila jeftin auto ali zbog jačanja jena početni model druge generacije Jazza stoji 120 tisuća kuna, što je već cijena po kojoj konkurenti nude automobile iz niže srednje klase. Ali devizno je tržište podložno promjenama, pa možda i Jazz u dogledno vrijeme postane pristupačniji. No, okrenimo se automobilu.

Iako je jazz glazba improvizacije, Hondini stručnjaci nisu prepustili slučaju izradu svoga novog modela. Automobil je poput poznatog citata iz kultne dramske serije Smogovci – dovoljno velik da ne bude mali, a opet dovoljno mali da ne bude velik.

Od svog prethodnika koji je postao Hondin bestseller narastao je za pet i pol centimetara, pa putnici i na prednjim sjedalima i na stražnjoj klupi imaju dovoljno mjesta za noge, a u gradu je zbog još uvijek manjih dimenzija mjesto za parkiranje lakše pronaći.

Sa čak 375 litara prtljažnog prostora s opcijom dvostrukog dna, koja se može naručiti za sve modele bez naknade, Jazz je prvak svoje klase. Štoviše, u novom Jazzu ugrađena su, kako ih Honda naziva, “čarobna sjedala”. Jednim se pokretom 2:1 djeljiva stražnja klupa preklapa prema naprijed.

Model koji smo testirali imao je stakleni panoramski krov, zbog čega već ljudi viši od 175 cm na stražnjoj klupi moraju sjediti pogrbljeni. Srećom, “normalni” Jazz nema takvih problema.



Velike staklene površine dominiraju u unutrašnjosti, zbog čega je Jazz vrlo pregledno vozilo. Udobna sjedala, razigrano dizajnirana unutrašnjost i mnogo pretinaca su – plus, a kvaliteta plastike koja se čini prilično jeftina – minus.

Pravo je zadovoljstvo voziti 1,4-litrenog i-VTEC benzinca koji razvija 100 KS. Motor je elastičan i voli visoke okretaje, pa pogotovo u gradu nije potrebno prečesto posezati za preciznim mjenjačem. Ipak, na to će vas upozoravati lampica koja se pali već na 2500 okretaja i sugerira prebacivanje u višu brzinu kako bi se ekonomičnije vozilo. Ako ćete je slušati, ušteda na gorivu bit će znatna.


Honda Jazz 1.4

Motor: četverotaktni, benzinac
Obujam: 1339
Snaga: 100 KS (pri 6000 okretaja)
Moment: 127 Nm (pri 4800 okretaja)
0–100: 11,4 s
Maks. brzina: 182 km/h
Pros. potrošnja: 5,4 l
Dimenzije: 390/169/152 cm
Međuos. razmak: 249 cm
Prtljažnik: 375/1300 l

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr