Vrijednost japanskog jena, koja je u prošloj godini naglo skočila,
najveća je mana novog Hondina gradskog automobila Jazz. Honda nikad
nije bila jeftin auto ali zbog jačanja jena početni model druge
generacije Jazza stoji 120 tisuća kuna, što je već cijena po kojoj
konkurenti nude automobile iz niže srednje klase. Ali devizno je
tržište podložno promjenama, pa možda i Jazz u dogledno vrijeme postane
pristupačniji. No, okrenimo se automobilu.
Iako je jazz glazba improvizacije, Hondini stručnjaci nisu prepustili
slučaju izradu svoga novog modela. Automobil je poput poznatog citata
iz kultne dramske serije Smogovci – dovoljno velik da ne bude mali, a
opet dovoljno mali da ne bude velik.
Od svog prethodnika koji je postao Hondin bestseller narastao je za pet
i pol centimetara, pa putnici i na prednjim sjedalima i na stražnjoj
klupi imaju dovoljno mjesta za noge, a u gradu je zbog još uvijek
manjih dimenzija mjesto za parkiranje lakše pronaći.
Sa čak 375 litara prtljažnog prostora s opcijom dvostrukog dna, koja se
može naručiti za sve modele bez naknade, Jazz je prvak svoje klase.
Štoviše, u novom Jazzu ugrađena su, kako ih Honda naziva, “čarobna
sjedala”. Jednim se pokretom 2:1 djeljiva stražnja klupa preklapa prema
naprijed.
Model koji smo testirali imao je stakleni panoramski krov, zbog čega
već ljudi viši od 175 cm na stražnjoj klupi moraju sjediti pogrbljeni.
Srećom, “normalni” Jazz nema takvih problema.
Velike staklene površine dominiraju u unutrašnjosti, zbog čega je Jazz
vrlo pregledno vozilo. Udobna sjedala, razigrano dizajnirana
unutrašnjost i mnogo pretinaca su – plus, a kvaliteta plastike koja se
čini prilično jeftina – minus.
Pravo je zadovoljstvo voziti 1,4-litrenog i-VTEC benzinca koji razvija
100 KS. Motor je elastičan i voli visoke okretaje, pa pogotovo u gradu
nije potrebno prečesto posezati za preciznim mjenjačem. Ipak, na to će
vas upozoravati lampica koja se pali već na 2500 okretaja i sugerira
prebacivanje u višu brzinu kako bi se ekonomičnije vozilo. Ako ćete je
slušati, ušteda na gorivu bit će znatna.
Honda Jazz 1.4
Motor:
četverotaktni, benzinac
Obujam: 1339
Snaga: 100
KS (pri 6000 okretaja)
Moment: 127
Nm (pri 4800 okretaja)
0–100: 11,4 s
Maks. brzina:
182 km/h
Pros. potrošnja:
5,4 l
Dimenzije:
390/169/152 cm
Međuos. razmak:
249 cm
Prtljažnik:
375/1300 l