Dok se u Japanu nedavno slavila prva godišnjica hrvatskog turističkog
predstavništva, mnogi su domaćini u Hrvatskoj također imali razloga
nazdraviti. Iz te je zemlje, naime, lani stiglo čak 67 posto više
gostiju nego u 2006., čime su se uspješne godine nastavile nizati. A
prije samo deset godina Hrvatsku je posjetilo tek nešto više od šest
tisuća japanskih turista.
Otkazali tri grupe
Za jedanaest mjeseci lani broj je dosegnuo 140.000. Iako, nije sve
ružičasto kako statistika zna prikazati.
– Morali smo otkazati tri grupe planirane za siječanj. Cijene su
japanskim gostima bile previsoke za zimski period, a ponuda nikakva.
Lani smo u to isto vrijeme imali japanske goste u Dubrovniku. Vodili
smo ih na Korčulu, u Crnu Goru, Mostar... Ali bili su razočarani
praznim gradom, zatvorenim trgovinama i izostankom bilo kakvih
zanimljivih sadržaja – kaže Nives Matti, vlasnica agencije Hana Travel
Services, koja se bavi japanskim tržištem.
Valja znati da gosti iz Japana nisu među onima koji traže zabave do
sitnih sati. Zadovoljit će se sadržajnim izletima, motivima koji se
daju zabilježiti kamerom, pristojnom šoping ponudom te večerom nedaleko
od hotela, jer liježu do 21 sat.
– Vrlo su ugodni, uljudni gosti, koji se ne žale bez razloga – kaže
Davor Kapetanović, direktor zagrebačkog hotela Astoria. – Tiskali smo
im na japanskom upute za telefon i internet. Doručak im pojačamo ribom
te ponudimo japansku juhu, jer je oni jedu ujutro. Ne traže ništa što
dobri domaćini ne mogu ispuniti.
Troše ušteđeno
Hrvatska čak knjiži rast usprkos tome što Japanci, koji imaju samo
deset dana godišnjeg, posljednjih godine manje putuju. – Popularnosti
naše zemlje jako pridonosi sport, posebice Mirko Filipović, koji je
ovdje najpoznatiji Hrvat – kaže direktor predstavništva HTZ-a u Japanu
Eduard Tripković.
Otkako imamo predstavništvo, do Japanaca stiže puno više informacija o
našoj zemlji i uvjereni smo da će njihov broj dalje rasti. Gospodarskih
su teškoća imali i oni, ali jen se oporavlja, a i putuju uglavnom oni
koji su radili cijeli život i na redu je trošiti ušteđevinu.
Po čemu su Japanci posebni
- japanski turisti zahtijevaju da svi iz grupe imaju jednaku sobu, ona
koja se razlikuje u pravilu se prepušta vozaču ili vodiču
- u hotelskoj sobi preferiraju kadu, a žele da sve sobe imaju isti
pogled
- čak i kad je riječ o bračnom paru, hotelskim domaćinima ispostave
zahtjev za - odvojenim krevetima