ONLINE SHOPPING

Klikom miša izbjegnite blagdansku histeriju

13.12.2008.
u 17:23
Pogledaj originalni članak

Blagdanska groznica, unatoč recesiji, već je uzela maha, što se najbolje vidi po nepreglednim redovima u trgovinama kućanskih potrepština. No, neke domaće trgovine odlučile su gužvama, svađama u redu i živčanim kupcima doskočiti nudeći online trgovinu. Mercator i Konzum svojim kupcima nude cjelokupan asortiman na internetu i kažu da u prosincu bilježe porast takva načina kupnje.

– Već početkom prosinca broj kupaca se utrostručio, svoje nam je povjerenje dalo više od šest tisuća građana. Morali smo, stoga, pojačati logistiku kako bismo namirili sve kupce – ističe Iva Jurković, voditeljica službe za odnose s javnošću u Mercatoru.

U Konzumu, pak, ističu da su osigurali dodatne snage za prosinac i da već sada imaju narudžbe čak 12 tisuća građana u svojoj online trgovini. A to najbolje dokazuje da je onih koji nisu spremni slobodno vrijeme žrtvovati za silna stajanja u redu sve više.

Bez suvišnih stvari
– Više uopće ne idem u velike dućane, sve kupujem preko neta, a u obližnjem dućanu kupim kruh i mlijeko – ističe Sandra Pečnjak, koja već godinu dana vjerno kupuje špeceraj preko interneta.

– Nema gužve, nema nagurivanja, možeš kupovati u tri ujutro i nema skrivenih zamki – kupim samo ono što mi je na popisu, a kad odem u dućan, uvijek u kolicima imam i hrpu nepotrebnih i neplaniranih stvari – dodaje ta mlada grafička inženjerka.

Slično mišljenje ima i naša poznata pjevačica Sandra Bagarić, koja će ove godine sve blagdanske potrepštine također kupiti u online trgovini.

– Jednostavno nemam strpljenja za guranje po dućanima, stajanje u redu, pakiranje svega u automobil, pa onda opet doma sve izvaditi iz auta... Sizifov posao. Ovako lijepo naručim što mi treba, odaberem vrijeme dostave i sve me čeka pred vratima.

Ipak, većina je građana još vjerna tradicionalnome načinu šopinga, zapravo, većina odlazak u dućan doživljava kao obiteljski izlazak. Više se ne ide u kino i kazalište, građani hodočaste u trgovačke centre. Jer, osim što vide što je novo u trgovinama, kupuju “uživo”, vide deklaraciju, znaju dokad proizvod vrijedi...

Sigurna kupnja
– Kada je riječ o hrani, jako mi je važno kako izgleda, primjerice voće i povrće, a osim toga uvijek gledam rokove trajanja hrane, o kojima mnogi ne vode računa pa se može dogoditi da naručiš preko interneta, a doma ti dođe proizvod koji vrijedi još samo nekoliko dana – ističe Sandra Burica i dodaje kako inače sve osim špeceraja kupuje elektroničkim putem.

Osim što štedi vrijeme i živce, internetska kupnja vrlo je sigurna i omogućuje vam da sami diktirate vrijeme dostave, no ima i ona svojih mana. Minimalan iznos narudžbe je dvije stotine kuna, dostava je moguća tek sljedeći dan i kada zaključite račun, ne možete se predomisliti. Usto, zasad su online trgovine dvaju vodećih trgovačkih lanaca dostupne samo u Zagrebu i okolnim mjestima, no zbog rasta stalnih kupaca i to će se uskoro promijeniti.

Dakle, kada se sve zbroji i podvuče crta, zaključak je jasan – volite li korisno iskoristiti slobodne vrijeme, barem u prosincu, iskušat ćete čari internetske kupnje koja će vam uštedjeti ne samo vrijeme već i živce, jer blagdanske gužve i te kako iritiraju.




Pogledajte na vecernji.hr