POČETNI MODELI Provjerili smo što nude uvoznici u baznim modelima svojih vozila

Klimatizacijski uređaj u automobilu još nije standard

02.02.2009.
u 21:58
Pogledaj originalni članak

S brojnih reklama za prodaju automobila vrište iznosi – već od toliko i toliko tisuća kuna... Popusti i isticanje što nižih cijena dobar su mamac za kupce, a mi smo provjerili što zastupnici u Hrvatskoj zapravo nude u tim najjeftinijim početnim modelima.

Za početak, istražili smo pet baznih modela najprodavanijih automobila iz gradske i niže srednje klase, koje čine više od 70 posto ukupno prodanih osobnih automobila u Hrvatskoj u 2008..

U gradskim autima standard su ABS, servo-upravljač, zračni jastuci za vozača i suvozača, centralno zaključavanje, električno podizanje prednjih prozora i motor od najmanje 60 konjskih snaga. Neki, poput baznog modela Renaulta Clija (75 KS) s bočnim zračnim jastucima ili Opel Corse s električnim retrovizorima, nude i više od toga, a neki, poput Škode Fabije, i manje. Ali Škoda je i nešto jeftinija, od 76.859 kuna.

Fiat Punto, pak, daje točno ono što je standard u klasi uz motor koji razvija 65 KS. Najviše - s metalik bojom, CD radiom, alarmom i motorom od 75 KS - nudi Peugeot 207, ali treba uzeti u obzir da je njegov bazni model 15 do 20 tisuća kuna skuplji od konkurencije. Kreće od 97.700 kuna. Zbog toga se i 38% kupaca 207-ice odlučuje za bazni model. Zanimljivo, 32,32% kupaca slabije opremljene Fabije također se odlučuje kupiti početni model bez ikakve doplate.

U nižoj srednjoj klasi najljuća je borba za kupce. Uz opremu iz gradskih automobila u standardnu se opremu baznih modela ubrajaju i bočni zračni jastuci, daljinsko zaključavanje te najmanje 80 konjskih snaga jak motor.

Klimatizacijski uređaj u početnom modelu još nemaju svi. VW Golf, Ford Focus i Renault Megane ga imaju, dok ga u Opel Astri i Škodi Octaviji morate doplatiti. Najeftiniji Focus za 99.000 kuna (ne računajući posebne akcije) još nudi sjedala prilagodljiva po visini i CD-radio, novi Golf za 118.000 sustav protiv proklizavanja, elektronsku blokadu diferencijala, CD-radio, upravljač podesiv po visini i dubini te zračne jastuke za koljena. Za približno istu cijenu Octavija nudi veći prostor.

Najprodavanija Astra za 111.000 kuna nudi 90 KS, a novi Renault Megane za 113.000 kuna 100 konja, ali bez daljinskog zaključavanja.

Ford je, izgleda, pogodio s paketima opreme. Njihov osnovni paket Trend uzima 85% kupaca Focusa. Od toga 25% s početnim motorom (80 KS), dok ostali biraju jači agregat, a oni koji se odlučuju za dodatnu opremu, najčešće doplaćuju metalik boju i pretinac s naslonom za ruku između vozača i suvozača. Za razliku od Focusa, samo 11% kupaca Opel Astre odabire početni model, a kupci najčešće dodatno plaćaju za klimatizacijski uređaj i CD radio.


Najbolju ponudu ima Hyundai i10

Najprodavaniji Renault Twingo (60KS) u baznom modelu za 61.000 kuna nudi prilično neopremljen auto, samo ABS. Najjeftiniji Chevrolet Spark (51KS) još i manje, ali mu je zato adut cijena od 52.000 kuna. Najviše nudi Hyundai i10 (66KS). Za 63.000 kuna dobiju se ručni klima-uređaj, centralno zaključavanje, upravljač prilagodljiv po visini i ABS. Peugeot 107 (68KS) za 69.000 kuna nudi ABS i zračne jastuke za vozača i suvozača, a Smart Fortwo, kojem su najveća prednost male dimenzije, još i centralno daljinsko zaključavanje. Samo 5 posto kupaca uzima bazni model Peugeota 107, a 35 posto kupaca Chevroleta Sparka uz bazni model doplaćuje za klimatizacijski uređaj i električni paket.


Od gole Lade do luksuzne Toyote

Najveća je razlika u cijeni i količini opreme kod terenskih i SUV vozila. Osnovni model Lade Nive stoji tek 62.000 kn. Doplata je za plinski uređaj 10, a za klimu 12 tisuća kuna. Još se mogu doplatiti servo-upravljač, maglenke, blokada srednjeg diferencijala. Najprodavaniji Hyundai Tucson (141 KS) stoji 153.000 kn, a u baznom modelu nudi i CD radio, električne podizače stakala i lake naplatke, ali bez klima-uređaja. Nissan Qashqai (115 KS) za 139.000 kn nudi klimu, ali i bočne zračne jastuke. Dva japanca među top 5, Honda CR-V i Toyota RAV-4, nešto su luksuzniji. Honda sa 150 KS stoji 224.000 kn, a Toyota (152 KS) 229.000 kn. Baznih se modela RAV-4 prodaje 3%, Honde CR-V 5%, a Nissana Qashqai 11%. Najviše se kupaca odlučuje za srednji paket opreme. Kod Toyote čak 69% kupaca.


I početni modeli zadovoljavaju

Sportski automobili su skupi pa se podrazumijeva da imaju mnogo opreme već u baznom modelu. Aluminijske su felge obvezne kod Audija A5 i Mercedesa CLS, CL i SLK, dok kod modela VW Scirocco za njih morate doplatiti. Ali Scirocco je ionako iz neke druge priče, i po cijeni i po početnom motoru. Bazni A5 čini 26% ukupne prodaje toga modela, a Mercedesovi bazni sportaši zauzimaju najveći udio u ukupnoj prodaji.

Pogledajte na vecernji.hr