Ili sad ili nikad! Ili će se državne strukture sad konačno maksimalno
posvetiti borbi protiv korupcije i organiziranog kriminala ili možemo
na dulje vrijeme zaboraviti EU i ostati dio balkanske močvare! Kome bi
koristio takav crni scenarij? Gotovo nikome, jedino onima kojima su
ruke duboko u pekmezu. Mnogi su iznenađeni, pa čak i zatečeni,
odlučnošću koju pokazuje Jadranka Kosor u vođenju Vlade,
unatoč i ponekim opiranjima u vlastitoj stranci. A uz sebe ima dva
ključna čovjeka, ministre Ivana Šimonovića i Tomislava
Karamarka, koji se eksplicitno spominju u izvještaju EU-a
kao najzaslužniji i kao stupovi borbe protiv korupcije i organiziranog
kriminala. Šimonovićeva karijera profesora, veleposlanika i
ministra bez mrlje je i teško je vjerovati da bi se takvom
čovjeku moglo narediti da “zažmiri na
nepravilnosti”, da naziva suce i pogoduje ili da iz ladice u
ladicu prebacuje predmete. No on nema operativnu ulogu, sudovi i
Državno odvjetništvo posao rade samostalno.
Zato je sada ključni čovjek zapravo Karamarko. Za razliku od većine
političara, on je samozatajan, ali to se i očekuje od profesionalaca u
svim tajnim službama i policijama svijeta. Od njih se ne očekuju velike
riječi, nego rezultati. Karamarko je u svom mandatu ministra unutarnjih
poslova već promijenio percepciju o tome što može i
što se očekuje od policije. Dosad bi bilo nezamislivo da
jedan ministar „čačka“ svog bivšeg
kolegu iz Vlade i resora, i koji je još usto dio vladajuće
garniture. Dakako, riječ je o Berislavu Rončeviću. Jer „afera
kamioni“ sigurno ne bi ugledala svjetlo dana da je Karamarko
nije pokrenuo, kao što su njegovi ljudi ušli i u
HEP, Podravku i u sve druge tvrtke u kojima se pokazala sumnja u
nepravilnosti. Karamarko je, uz političku podršku Jadranke
Kosor, predvodnik sve snažnijeg antikorupcijskog bloka koji se
širi u državnim službama i javnosti. Hrvatska bi mogla
postati boljom zemljom ako Karamarko uspije do kraja u svim započetim
istragama. To bi konačno mogla biti zemlja za koju su ginuli branitelji
i kakvu smo zamišljali devedesetih. Neki koji poznaju
Karamarka kažu da ga posljednjih tjedana nisu vidjeli odlučnijeg, da se
neće zaustaviti te da ima snažan emotivni pristup kad je posrijedi
očuvanje hrvatskih nacionalnih interesa.
U svjetlu sadašnjih istraga nikako nije na odmet podsjetiti
i na njegovu karijeru u zagrebačkoj policiji. Jer on je kao njezin
šef još 1994., u jeku rata i privatizacijske
pljačke, podnio kaznenu prijavu protiv tada nedodirljivog tajkuna
Miroslava Kutle zbog njegovih makinacija oko zagrebačkog ugostiteljskog
poduzeća Gradski podrum. Slučaj se otezao ne zbog policije i Karamarka,
nego zbog daljnje sudske istrage i postupka, toliko da je Gradski
podrum prije otišao u stečaj i likvidiran nego
što je Kutle osuđen. Karamarko je pak raspoređen na druge
dužnosti. Zna se i zašto. Zato se i ne može reći da je danas
to neki novi Karamarko. On je jednako bio protiv kriminala nekad, kao
što je i danas, samo što su danas očito sazreli
politički uvjeti da se provedu sve istrage do kraja i da se odrubi
glava kriminalnoj hobotnici.
Hrvatska oporba trebala bi, ako su joj prioritet nacionalni interesi
zemlje, a ne njihove fotelje, podržati u ovoj borbi Jadranku Kosor i
Karamarka kako bi odradili posao zatvaranja svih kriminalaca. Svuda u
svijetu takvi bi ljudi bili proglašavani nacionalnim
herojima i dobili bi bezrezervnu podršku javnosti. Jer bez
Kosoričina odlučnog „ne“ svemu što je
bilo dosad nema ni konačnog „da“ iz EU, a ni boljeg
života za lopovlukom i nepravdom izmorene hrvatske građane. Kako
odlučnost postoji, očekivati je da će se vrlo brzo u Karamarkovoj mreži
naći nove „velike ribe“.
Ključan je Karamarko
Zakone su prekršili i kupci nelegalnih IPTV usluga. 'Onaj tko je kupio nelegalan paket solidarno je odgovoran za štetu'
Kristina Delfin Kanceljak: Sumnjam da će država ići protiv nekoliko tisuća ili desetaka tisuća krajnjih korisnika tih 'usluga'
Što sad čeka Dinamo? Slijedi ključna utakmica, ako misle proći u Ligi prvaka tu ne smiju kiksati
Granica za prolaz je na Realovih šest bodova, a ona će, pretpostavlja se, nakon preostalih 270 minuta nogometa biti na deset. Vidjet ćemo hoće li je plavi uspjeti uhvatiti
Oprez! Ovo su najrizičniji rabljeni auti koji se prodaju u Hrvatskoj
Drugi problem su štete koje je automobil pretrpio. Svaki auto prije ili kasnije doživi prometnu nesreću, no što je previše - previše je.
Vikendima čak 62,3% 13-godišnjaka više od tri sata dnevno radi aktivnosti koja može uzrokovati niz problema
Znate li koliko vas mogu koštati pretrage bez dopunskog osiguranja?
Ovaj tekst koda je piso dezerter sanader osobno. Dao bog da grijesim i da ih ovaj sve raskrinka, ali sve mi nesto govori da je doveden da zataska.