Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Gradu Zagrebu, od siječnja do prosinca 2013. godine, ostvareno je 12.43 milijuna dolazaka što predstavlja porast od 5,5 posto te 72 milijuna i 105 tisuća noćenja što predstavlja porast od 4,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izvijestilo je Ministarstvo turizma.
Strani su turisti ostvarili 11 milijuna i 173 tisuće dolazaka što predstavlja porast od 6,1 posto i 65 milijuna i 650 tisuća noćenja što predstavlja rast od 4,7 posto u odnosu na 2012. godinu, dok su domaći turisti bilježili rast u dolascima od 0,2 posto te pad u noćenjima od 1,8 posto.
Lorencin: Vesele rezultati pred i posezne
„Ostvarenim rezultatima u 2013. godini možemo biti izuzetno zadovoljni. Posebice vesele rezultati pred i posezone jer ukazuju na činjenicu da je turistička sezona u Hrvatskoj sve dulja te da turisti koji dolaze u Hrvatsku ostaju dulje nego do sada", izjavio je ministar Darko Lorencin.
Prema podacima HNB-a od siječnja do rujna prihodi od putovanja iznosili su 6,6 milijardi eura, što je rast od 4,7 posto, a prema podacima Porezne uprave u istom su razdoblju prihodi u turističkim djelatnostima iznosili 20,8 milijardi kuna, što je rast od 11,7 posto. U turističkim zanimanjima od siječnja do rujna novozaposleno je 32,9 tisuće ljudi, što predstavlja rast od 18,2 posto.
U apsolutnim brojkama najviše dolazaka i noćenja ostvareno je na području Istre, gdje bilježimo porast dolazaka od 1 posto (ukupno 3,123 milijuna) te noćenja od 0,3% (ukupno 22,047 milijuna), dok su najveći porasti u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Gradu Zagrebu.
Prema kriteriju ostvarenog udjela u noćenjima, u 2013. godini, najjača emitivna tržišta čine: Njemačka, Slovenija, Austrija, Češka, Italija, Poljska, Nizozemska, Slovačka, Velika Britanija i Mađarska.
BIlo bi dobro doznati koliko je od tih milijardi zavrašilo u Slavoniji a koliko u Nizozemskoj, Srbiji , BiH, Mađarskoj, Italiji pa i KIni itd. Koliko su zaradili naši poljoprivrednici a koliko uvoznici uvozom svakojakog da ne velim smeća koje onda naši podvaljuju turistima kao hrvatske proizvode.