ANALIZA Na tržištu je nekoliko modela različitih marki koji su zajedno nastali, ali su različito prihvaćeni

Koliko vrijedi imidž marke

02.12.2008.
u 14:28
Pogledaj originalni članak

Talijanski Fiat nedavno je pokrenuo prodajnu akciju tijekom koje se po povoljnijim uvjetima nudi model Sedici. Riječ je o automobilu nastalom iz suradnje poznatog talijanskog proizvođača s japanskim Suzukijem.

Konačni proizvodi, Fiat Sedici i Suzuki SX4, već su dulje vrijeme prisutni na tržištu. Iako su vrlo slični, prodajni rezultati govore kako su to ustvari i dosta različiti modeli. Tako je, primjerice, prošle godine Fiat zabilježio 34 registracije ovog modela, dok je istodobno japanski suparnik dostigao 673 primjeraka. Podaci za prvih deset mjeseci ove godine govore o 75 registracija Sedicija, te čak 1525 primjeraka modela SX4.

Drugi par blizanaca su “korejska braća” - Hyundai Tucson i Kia Sportage. Riječ je o modelima koji dijele gomilu zajedničkih dijelova, a estetske razlike mnogo su primjetnije nego kod modela SX4 i Sedici. Tucson je lani imao 405 registracija, a Sportage samo 29. Ove godine Tucson je došao do 683 primjeraka u prvih deset mjeseci, a sa 217 registracija znatno se povećao i udio Sportagea.

Nakon blizanaca, dolaze nam dvaput “trojčeki”. Oni stariji plod su suradnje PSA grupacije i Toyote, a djeca su – Citroen C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo. Prošlogodišnja dominacija Peugeotova predstavnika sa 399 primjeraka - naspram 203 Citroena te 126 primjeraka Toyote - ove je godine izblijedila. Tako je do studenoga bilo 285 Peugeota, 246 Citroena te 69 Toyote Aygo.

Najnoviji različiti, a isti modeli su Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 te Mitsubishi Outlander. Japanski je konkurent najdulje na tržištu, te dominira sa 100 primjeraka u prvih deset mjeseci. To je više od zajedničkog nastupa Peugeota sa 60 primjeraka (prodaja je počela tijekom veljače) te Citroena sa 28 jedinica.

Razlog je to zbog kojega smo objašnjenja za ove, ali i druge, “dvojke” odnosno “trojke” upitali zastupnike. Njihova mišljenja, odnosno objašnjenja zbog čega je njihov model više ili manje uspješan, bitno se razlikuju, te dovoljno govore sama za sebe.


Citroen: Upoznavanje s novim vozilom

C-Crosser je prvo SUV vozilo koje je Citroën lansirao, te smo novi igrači na tom tržištu, a samim je time i našim kupcima potrebno nešto više vremena da se upoznaju s tom vrstom vozila. 
C-Crosser je u prodaji s dizelskim 2,2-litrenim HDi motorom, dok Outlander nudi benzinski motor koji nemamo u ponudi, te slabiji i jeftiniji dizelski motor.


Mitsubishi: Percepcija originala

Prodajni su rezultati ekvivalentni percepciji kupaca, koji, prije svega, prepoznaju Mitsubishi kao original, dok kupci Peugeota i Citroena ostaju vezani uz svoju marku. 
U svakom slučaju, zastupljenost našeg modela je dobra, budući da je u cijelom segmentu 2600 automobila (do studenoga) i u tom kontekstu ova nam zajednička suradnja donosi sedam posto tržišnog udjela, što je izvrstan rezultat.


Peugeot: Tek tražimo pravu poziciju

Peugeot 4007 posljednji je, od tri konkurentska automobila, stigao na hrvatsko tržište. To je prvi Peugeotov terenac, s kojim Peugeot ulazi u segment u kojem nikad prije nije bio prisutan. S obzirom na te okolnosti, Peugeot tek nalazi put do klijenata, nudeći automobil koji ispunjava sve njihove zahtjeve u pogledu kvalitete, robusnosti, dizajna,… S modelom 4007 Peugeot unosi i novitete u taj segment, primjerice dizelski motor s FAP filtrom čestica, koji ima razumnu potrošnju i vodi računa o zaštiti okoliša.

Pogledajte na vecernji.hr