50 CENT The Masacre (Interscope/Aquarius)

Foto: import
50 CENT The Masacre (Interscope/Aquarius)
17.03.2005.
u 12:47
Pogledaj originalni članak

Kao nekadašnji diler (i pokojne dilerice sin!) te Eminemov omiljeni rapper, 50 Cent zna ponešto o životu na ulici na kojoj je i su00E2m probušen s devet metaka… Prevedeno na marketinški jezik, spoznati puls urbane džungle znači razumjeti vrstu i jačinu 'potražnje’ klinaca opsjednutih hip-hop filozofijom. U tom smislu, Centove vrtoglave albumske tiraže i kontinuirani uspjeh na top-listama singlova stvar je koja dolazi posve prirodnim tijekom.

Njegov drugi album, primjereno naslovljen “The Massacre”, već je proglašen komercijalno najočekivanijim izdanjem godine, pa ga je diskografska kuća Interscope, u očajničkoj želji da ublaži posljedice preuranjene internetske 'krađe’, u prodaju gurnula četiri dana prije predviđenog službenog datuma.

Što reći o “Masakru”? Počnimo s uobičajenim atributima modernih hip-hop ploča: sa svojih 78 i pol minuta unutar kojih je razvučeno preko dvadeset pjesama album se doima predug za jednokratnu upotrebu - osim ako niste zagriženi pripadnik 'hip-hop nacije’.

Duljina pak rađa kaos unutar kojega je 'brbljava bahatost’ jedina trenutno prepoznatljiva crta. Za ostalo je potrebno više od nekoliko preslušavanja. Nastao u izvršnoj produkciji Eminema i Dr-a Drea, “The Massacre” zvuči očekivano moćno i beskrajno razmetljivo, uz mnoštvo aluzija na (pogodili ste!) seks i pištolje. Dakle, “popni se na mene, baby, lijepo i polako…”, šarmantni je poziv dragoj iz zaraznog superhita “Candy Shop”. I tko bi mu odolio, pogotovo ako je stvar podložena (kvazi)orijentalnim glazbenim motivom i prigušeno-senzualnim beatovima?

Ako pak nije u krevetu, onda je na ulici s automatskom puškom u ruci s kojom sređuje račune. Naslovi poput “Gunz Come Out”, “Outta Control” i “I’m Suppose To Die Tonight” (na prve dvije dodatno je poradio Dr Dre osobno) dovoljno govore o Centovom kratkoročnom 'planu i programu’.

No iz kaosa katkada bljesne neočekivano elegantna melodija, poput one iz teme “In My Hood”, proširene gitarom i ekstra-klavijaturama. No to su iznimke prije negoli pravila. “The Massacre” je besprijekorno zapakiran album s težištem na trenutnom efektu, a ne glazbenoj inovaciji. One su još uvijek prepuštene hip-hop podzemlju. Za to vrijeme 50 Cent, koji sada ipak vrijedi nešto više od pola dolara, kontrolira vrhove ljestvica ostavljajući i dalje različitim tumačenjima smisao davno sročene poruke: “Ja sam prevarant s ugovorom za snimanje…” (D. L.)

Pogledajte na vecernji.hr