"tramvaj zvan žudnja"

Američki san marketinški je trik, a Blanche Dubois junakinja našeg doba

Američki san marketinški je trik, a Blanche Dubois junakinja našeg doba
07.07.2021.
u 11:02
Zagrebačko kazalište mladih zatvorilo je sezonu gostovanjem predstave "Tramvaj zvan žudnja" dubrovačkog Kazališta Marina Držića.
Pogledaj originalni članak

ZKM je još jednu koronasezonu slavodobitno završio, s dva gostovanja koja su rasprodala dvoranu. Prvo su gledatelji vidjeli plesno-akrobatski spektakl “Back to Dance” talijanske skupine Kataklò, a zatim, dvije večeri zaredom, gostovanje Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika, s dramskim klasikom Tennesseeja Williamsa “Tramvaj zvan žudnja”.

Na temelju prijevoda Ive Juriše dramu je režirao (ali i odabrao scenografiju i kostime) Paolo Tišljarić. Mladi redatelj ujedno je i mladi ravnatelj ovog kazališta, koji je od 2019. godine, otkako je preuzeo ravnateljstvo nad najjužnijim hrvatskim kazalištem za koje kaže da radi za cijelu županiju, doslovno preporodio taj teatar, ali i ansambl kazališta.

Njegov “Tramvaj” u mnogočemu se vraća izvorniku, ali i nudi svojevrsno novo čitanje ove drame. Redatelj istražuje ono animalno u ljudima, u ljudskoj žudnji. On svojim muškim likovima na glave stavlja inačice kaubojskih šešira te tako jasno naznačuje potrošenost društva koji se zaklinje u iste šanse za sve, onog što i danas volim nazivati “američki san”, a što je oduvijek tek pusta tlapnja i proizvod političko-marketinških mašinerija.

Zbog prizivanja istine koja se krije iza autorovih rečenica i situacija, na trenutke predstava ostavlja krajnje brutalan dojam. Raspad glavne junakinje, potpomognut nasilničkim uplitanjima grubih muškaraca, koji nemaju (i ne žele imati) razumijevanja za finese ženskih duša, dočaran je mnogo jasnije nego u drugim uprizorenjima ovog klasika.

Da, Blanche Dubois proganjaju demoni iz njezine prošlosti, ne zna se nositi sa stvarnošću i ona je izgubljena duša u trenutku kada izlazi iz tramvaja i kreće u stan svoje sestre i njezina muža. Ali, Tišljarić jasno pokazuje, ona je također i silovana i zlostavljana žena od koje svi, pa i njezina sestra, okreću glavu. Tako “Tramvaj” postaje kazališna priča današnjih dana, ona koja se tiče svih nas.

Takvu junakinju sjajno igra Senka Bulić. Ona je drukčija Blanche, manje u snovima o slavnoj prošlosti i prvoj ljubavi, a mnogo više u stvarnosti u kojoj svim snagama nastoji sakupiti komadiće sebe koje su muškarci razbacali na sve strane. I zato njezin krik: “Ja ne želim stvarnost, ja želim magiju” ovdje poprima sasvim drukčije konotacije, jer nema te žene koja bi mogla živjeti u njezinoj stvarnosti. Za takvu Blanche Senka Bulić je kao stvorena. Čini se i jedini mogući glumački izbor.

Glavni oslonac na sceni joj je Marjan Nejašmić Banić, dubrovački gost, glumac HNK Split, u ulozi Stanleya Kowalskog, ulozi koja mora biti jaka baš poput glavne ženske. Na sreću, on je čvrst, jasan i precizan, fizički dominantan u ulozi kojoj težinu dodaje i činjenica da je u svijest gledatelje utisnuta u izvedbi velikana kalibra – Marlon Brando. 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.