Imam mnogo dragih partnera, ali najdraži mi je Boris Buzančić. Tako je još ovog ljeta uoči premijere na Splitskom ljetu na kojem je nastupila u drami Elvisa Bošnjaka govorila Ana Karić. I spomenula da će uskoro s Buzančićem glumiti u broadwayskoj "Posljednjoj romansi". No, tu predstavu s Anom i Borisom u glavnim ulogama, na žalost, nećemo gledati. Oboje su umrli u Zagrebu 9. listopada, u razmaku od samo nekoliko sati.
Popularnost, ugled, karizma
Buzančić, dvanaest godina stariji, umro je od posljedica moždanog udara, a Ana Karić je umrla iznenada, može se reći na svom glumačkom radnom mjestu kojem je bila vjerna pune pedeset i četiri godine. I Ana i Boris bili su rasni, bogomdani glumci, dokazani i u kazalištu, i na filmu i na televiziji. Buzančić je bio prvi filmski partner mladoj studentici glume Ani Karić u konceptualnom filmu "Carevo novo ruho" Ante Babaje 1961. godine. Ana je glumila prelijepu Verginiju, Boris ispovjednika.
Iste godine glumili su i u filmu Šime Šimatovića "Pustolov pred vratima", snimljenom po slavnom dramskom predlošku Milana Begovića. U tom su filmu bili ljubavnici, Ana kao Agneza, Boris kao ženskar. Otad do smrti, uz povremene pauze, zajedno su glumili u kazalištu, filmu, televiziji. Posljednja glumačka suradnja bila im je na Sceni Gorica gdje su 2009. igrali u "Ljubavnim pismima" A. R. Gurneya.
Zajedno su glumili i u Teatru u gostima, primjerice u predstavi "Whiskey za troje" premijerno izvedenoj još 2000. godine. I dok je Ana Karić cijeli svoj glumački život bila slobodni umjetnik, ne vezujući se uz mainstream kazališta i prihvativši tek jednogodišnje ugovore s Teatrom ITD, Boris Buzančić bio je vodeći glumac Gavelle, a onda i zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta predodređen za glavne uloge.
Unatoč golemoj popularnosti, ugledu i karizmi, ni Ana Karić ni Boris Buzančić nisu bili dio hrvatskog glumačkog establišmenta. I nagrade su primali relativno rijetko premda je tu riječ o vodećim glumcima svojih generacija koji su mogli odglumiti doslovno sve. Stoga i ne začuđuje da Boris Buzančić prije sedam godina nije došao u HNK primiti nagradu hrvatskog glumišta za životno djelo. Ne začuđuje ni činjenica da je Ana Karić dobila nagradu hrvatskog glumišta, ali za ulogu u radiodrami!?
Usprkos tome, svaka pojava njihovih glumačkih osobnosti automatski je dizala kvalitetu predstave, filma ili serije u kojoj su se pojavili. Tako su i u zrelim godinama ostvarili važne uloge, Buzančić na filmu u Brešanovu "Maršalu" ili u Radićevoj "Kotlovini", a Ana Karić trijumfalnom glavnom ulogom u filmu Igora Mirkovića "Noćni brodovi" uz ravnopravnog glumačkog partnera Radka Poliča. Za tu je ulogu nagrađena i pulskom Zlatnom arenom i nagradom na festivalu filma jugoistočne Europe u Parizu. Buzančić je prije desetak godina briljirao na Dubrovačkim ljetnim igrama kada je s Milkom Podrug Kokotović i Vanjom Drachom glumio u "Povratku stare dame". I to ulogu koju je dobro naučio i proučio i na sceni i u životu. Ulogu gradonačelnika.
Dama i gospodin
I dok Buzančić početkom devedesetih nije odolio zovu politike, Ana Karić je, što se politike tiče, ostala poput sfinge. Svojedobno prva kuma zagrebačkog Saloona, neupitna ikona stila što se tiče odijevanja i ponašanja, Ana Karić će ostati zapamćena i kao nesebična kazališna pedagoginja ne izbjegavajući suradnju s neafirmiranim mladim umjetnicima koji su uz nju rasli i razvijali se.
Karijere Ivice Buljana, Nataše Rajković, Bobe Jelčića, Olivera Frljića i Saše Božića ne mogu se zamisliti bez utjecaja Ane Karić. Pa i Buzančića su ovog proljeća na scenu vratile Anica Tomić i Jelena Kovačić, i to u njegovu Gavellu. Kao da su i Ana i Boris lakše komunicirali s mlađom nego sa svojom generacijom. I tako bili vjesnici novih kazališnih strujanja ne ogriješivši se o struku. Dama i gospodin. Do samoga kraja.
>> Preminula Ana Karić, diva hrvatskog glumišta
>> Umro prvi gradonačelnik Zagreba u samostalnoj Hrvatskoj Boris Buzančić
Glumica Ana Karić je bila istinska diva hrvatskog filma i kazališta. Nenametljiva, uvijek ženstvena, lijepa, privlačna, snažne glumačke osobnosti, čak potpuno neobična ljepota za ove prostore. Izuzetna kazališna glumica, za mene vrhunskog glumačkog umijeća. Tragično je za hrvatsko glumište što nestaju najbolji glumci, a ostaje sam zapravo sve ovo loše što ispušta kroz svoja vrata naša glumačka akademija. Mislim da se tako velika dama kao što je Gđa Ana Karić neće više nikada pojaviti u glumačkim krugovima ovih prostora. Na nebu je još jedan prelijepi i dragi anđeo!