HNK Split

Balet Trnoružica poput lijepog sna

Foto: 'Matko Biljak'
Balet Trnoružica poput lijepog sna
19.02.2012.
u 14:09
Kazahstanac Jasaui Mergalijev u ulozi Plave Ptice mekoćom i visinom skokova zaslužio je najveće ovacije premijerne publike
Pogledaj originalni članak

Nova je baletna predstava splitskog HNK jednostavno – bajkovita, kako i priliči naslovu poput "Trnoružice".

Poštujući klasični predložak koji je na glazbu Čajkovskog u Sankt Peterburgu 1890. postavio Marius Petipa, ovaj novi veliki podvig splitskog Baleta koreografirala je i režirala Elena Pankova, poznata i još uvijek aktivna balerina.

Premijeru je obilježila i baletna ravnateljica Almira Osmanović u karakternoj ulozi zle vile Carabosse, one koju je kraljevski protokol "zaboravio" pozvati na proslavu rođenja princeze Aurore prizvavši tako kletvu.

Teške Aurorine figure

Silno uvjerljivoj i atraktivnoj vještici predivno je parirala visoka, dugoruka, dugonoga i krupnooka Julija Ponomareva kao prelijepa Vila Jorgovana.

Među ostalim bićima iz vilinskog svijeta naročito je ljupka bila Monica Dinoni kao Vila Bezbrižnosti.

A kad smo već kod ljupkosti, nadajmo se da će maloj Splićanki Korini Mladin izlazak na pozornicu u ulozi djevojčice Aurore biti poticaj da jednog dana zasja i kao velika splitska baletna princeza.

Premijerna Aurora bila je Irina Čaban u čijem su povremenom treperenju mišića i laici mogli naslutiti koliko su teške pozicije i figure kojima obiluje koreografija Trnoružice.

Naravno, u baletu se uvijek može letjeti više, a pokreti ansambla mogu biti usklađeniji, i u tom naporu i htijenju prolazi život svakog plesača.

Među splitskim baletnim prinovama na premijeri se zato osobito istaknuo Kazahstanac Jasaui Mergalijev kao Plava Ptica. Lakoća, mekoća i visina njegovih skokova priskrbila mu je i najveće ovacije.

Neuvježban orkestar

Ohrabrenje pak zaslužuje Hazuki Tomita. Zbog njenog su nastupa čak iz Japana stigli roditelji i baka, pa je utoliko veća nakon predstava bila njena neutješnost zbog nesretnog i jedva primjetnog posrtanja u ulozi princeze Florine. No, unatoč tome, ona je bila jedna od najgracioznijih pojava čitave predstave i sigurno će, kad dođe na red, biti i predivna Aurora.

Predstava je dramaturški suvislo skraćena na dva sata koja prolete poput lijepog sna, zahvaljujući i kostimima Ike Škomrlj i Dijane Kosec Bourek, svjetlu Miljenka Bengeza i krajnje jednostavnoj, a maksimalno učinkovitoj scenografiji Vesne Režić.

Još kad bi dirigent Hari Zlodre izvukao barem malo bajkovitosti iz orkestra zamjetno nedovoljno uvježbanog i uživljenog u lijepu i tešku partituru! Možda na nekoj od budućih predstava.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

KA
Karla
21:20 19.02.2012.

Toliko stranaca nastupa, pleše, pjeva, dirigira i režira u našim kazalištima da se pitam, zašto mi uopće imamo baletne i ine škole? Zar naši zbilja nisu dorasli tim ulogama? A ako nisu, tko je za tro kriv? Tko su im profesori i učitelji? Pa zar je ova mala Japanka što je posrnula na pozornici toliko bolja od naših balerina da je morala dolaziti čak iz Japana? I tko plaća te silne dodatne honorare ?

TM
tesla moj ponos
23:44 19.02.2012.

Mislio sam da čitam o gostovanju nekog stranog baleta. Umjetnost je u Hrvatskoj naprosto - na izdisaju ! Vrijednost je - samo - u novcu ! Prljavom !!?