Bez naslova, posljednji film velikog austrijskog dokumentarista Michaela Glawoggera (Megagradovi, Smrt radnika, Slava kurvi) stiže u neovisna kina 27. travnja, u distribuciji Restart Labela.
„Najljepši film koji mogu zamisliti je onaj koji nikada ne završava” – tim riječima glas autora gledatelje uvodi u film bez naslova i teme. Godine 2014. Michael Glawogger se u pratnji snimatelja Attile Boe i snimatelja zvuka Manuela Sieberta uputio na dvogodišnju filmsku odiseju po najzabačenijim zakutcima svijeta, bez očekivanja i ograničenja. Bilo je to organsko filmsko stvaralaštvo u svom najčišćem i najslobodnijem obliku.
Stotine sati fascinantnog filmskog materijala snimljenog tijekom dvije godine putovanja kroz desetak zemalja, krenuvši od rodne Austrije, preko Hrvatske, Bosne, Srbije i Albanije, sve do zapadne Afrike, ukomponirani su u ovu poetsku posvetu čovječanstvu.
Nakon iznenadne smrti Michaela Glawoggera tijekom snimanja, u travnju 2014., ovaj dokumentarni mozaik na temelju snimljene građe i redateljevih dnevničkih zapisa završila je njegova dugogodišnja suradnica, montažerka Monika Willi, poznata, među ostalim, i po suradnji s Michaelom Hanekeom.
Bez naslova posveta je filmaševom kozmopolitskom pristupu, a prije svega vizualna odiseja puna živosti i boja, koja na osoban način govori o stanju čovječanstva te sličnostima i razlikama među ljudima propitujući istovremeno teme osobne slobode, straha od nepoznatog i univerzalnih vrijednosti humanizma.
Kinopremijera filma Bez naslova zakazana je za subotu, 27. travnja u Dokukinu KIC u 19 sati, a prije premijere, u 17 sati, Monika Willi održat će masterclass „Izazovi montaže“. U nedjelju, 28. travnja nakon projekcije, u 19 sati, Willi će o filmu razgovarati s redateljem Borisom Mitićem, koji je i sam sudjelovao u produkciji filma.
Monika Willi austrijska je montažerka najpoznatija po radu s dvojicom sunarodnjaka, Michaelom Hanekeom i Michaelom Glawoggerom. S njima je radila na cijelom nizu nagrađivanih filmova (između ostalima na Hanekeovim filmovima Pijanistica, Bijela vrpca i Ljubav, kao i Glawoggerovim Smrt radnika i Slava kurvi), a nakon Glawoggerove smrti, od materijala koje je snimio tijekom rada na novom projektu, montirala je i korežirala film Bez naslova.