Uoči nastupa u Teatru &TD 21.6.

Bonnie Prince Billy: 'Vidjelac mraka'

Foto: import
Bonnie Prince Billy: 'Vidjelac mraka'
17.06.2008.
u 16:15
Pogledaj originalni članak

Kad je prije sedam godina Bonnie Prince Billy prvi put svirao u zagrebačkom klubu Kset, onomad predstavljen pravim imenom Will Oldham, rasprodao je prostor na temelju poštovanja njegova rada zbrojenog pod Palace nazivnicima (Palace Brothers, Palace Songs, Palace Music).

Već je tada slovio za ključnog suvremenog američkoga kantautora, no nije se znalo da će pokojni čovjek u crnom, legenda Johnny Cash, u svojoj svevremenskoj American Recordings seriji uvrstiti i Oldhamovu I See A Darkness te mu pomnožiti špotovateljstvo van granica nezavisne i mahom klupske scene.

Sedam godina nakon prvog iskustva, masovno obožavanje nastavlja se 21. lipnja u prostoru zagrebačkog Teatra &td gdje će Bonnie Prince Billy uz praćenje respektabilne ekipe glazbenika, gitarista Emmetta Kellyja i violinistice Ruby Kash, kontrabasista Josha Abramsa i bubnjara Michaela Zeranga, promovirati aktualni studijski album Lie Down In The Light objavljen krajem lipnja za Drag City etiketu.

Veliki broj interesenata neće stati u prostor kapaciteta zgužvanih tristotinjak duša, masovno će se pjevati stvari s novog albuma Easy Does It, You Want That Picture, naslovnu, Where Is the Puzzle?, odobravat će se svako prekopavanje po ranijim albumima, masovno otpjevati ako odluči biti himničan pa posegnuti i za cashologijom. Predvidljivo, zar ne? No priželjkuje se upravo takva vrsta predvidljivosti, kada glazbenom geniju, sasvim spontano dajete znati kako ponekad niti prisutnost nije dovoljna.

Will Oldham aka današnji autorski pseudonim u dosadašnjoj je karijeri potpisao 15 albuma. Stilove je neznatno mijenjao, ali osjećaj nije mogao, niti trebao. Od prvih taktova preko brojnih promjena imena, samo je navika na kvalitetu ostala.

- Nisam htio ljude navikavati na jedno ime, a onda kad odlučim snimiti album drugačijeg stila ili pristupa, mogli bi ostati razočarani. Činilo mi se logičnim mijenjati imena kako bi znali o kome je riječ, ali ipak bili svjesni promjena koje svaki novi album donosi - pričao je na upite zašto svoju glazbu ne potpisuje uvijek istim imenom. Današnji će nadimak objasniti kombiniranjem finoće zvučnosti imena između Nata Kinga Colea i Billyja The Kida kao Williama Booneyja.

Osim iznimno plodnog samostalnog rada, za karijere je često posezao za kolaboracijama te se u listu njegovih suradnika i poštovatelja ubrajaju daleko komercijalniji i medijski moćniji izvođači poput Björk, Nicka Cavea, Tortoisea. No najbolje rezultate postiže u najintimnijim atmosferama kada je nerijetko ukrstio tonove s braćom Nedom i Paulom.

Osim glazbeničke karijere Willa Oldhama, iako nepotpisanog, fanovi su mogli zamijetiti u filmu Julien Donkey Boy, kontroverznog Harmonyja Korinea ili Matewan Johna Saylesa te mahom nezavisnih filmića autora izvan moćne hollywoodske produkcije od kojih je zadnji hvaljeni Old Joy Kellyja Reichardta iz 2006. godine.

Kada ne bi bio toliko briljantan kantautor, mogao bi raditi i fotografije jer se ostvario zapaženim djelima i na tom području. Pratitelji indie scene zabilježili su njegov rad pri artworku albuma Spiderland baršunasto bučne skupine Slint.

Pogledajte na vecernji.hr