Praizvedba mjuzikla u Komediji

Byron sretno isplovio na glazbeno more

24.02.2017., Zagreb - Nakon svecane premijere mjuzikla Byron u kazalistu Komedija, u klubu Johann Franck odrzan domjenak. Danijela Pintaric, Miro Gavran, Mila Elegovic. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
24.02.2017., Zagreb - U kazalistu Komedija odrzana svecana premijera mjuzikla Byron. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
VL
Autor
Derk
28.02.2017.
u 11:34
U Komediji je praizveden novi domaći mjuzikl
Pogledaj originalni članak

Svaka praizvedba složenog glazbeno-scenskog djela kao što je to mjuzikl veliki je događaj za svako kazalište. Tako je i zagrebačka Komedija, koja je punih godinu dana u potrazi za izgubljenim ravnateljem, s puno entuzijazma i dobrih vibracija dočekala praizvedbu mjuzikla “Byron” libretista Mire Gavrana i skladatelja Darka Domitrovića.

Trud brojnog ansambla, ali i vršitelja dužnosti ravnatelja Komedije Adama Končića itekako se isplatio. Publika je toplo pozdravila punokrvni mjuzikl koji se može pohvaliti suvislim libretom i uspjelom stilski raznorodnom glazbom (pri čemu posebno treba istaknuti i autora aranžmana Antu Gelu, ali i dirigenta Dinka Appelta), ali i svježom režijom za koju je zaslužna mlada redateljica Ivana Čoh

Ona je uz pomoć sposobnog scenografa Stefana Katunara, koji se nije dao ograničiti (pre)malom Komedijinom pozornicom, kostimografkinja Elvire Ulip i Ive Šimunović, oblikovatelja svjetla Aleksandra Mondecara i odličnog koreografa Bojana Valentića razigrala i maksimalno dinamizirala predstavu izbjegavajući patetiku koliko god je to bilo moguće. Posebnu pohvalu zavređuju virtuozni plesači na svili Mateja Ivanković i Emil Kuzminski, ali i cijeli više nego požrtvovni plesački ansambl.

Prekaljeni Miro Gavran novi je mjuzikl smjestio u Veneciju u kojoj engleski hromi pjesnik i otrov za (udane) žene lord Byron i ljubi, ali i podržava Venecijance koji se bore protiv omrznute habsburške vlasti. A kada se dvije kćeri austrijskog strogog generala zaljube u markantnog Byrona i postanu suparnice, ljubavna priča postaje obiteljska tragedija. Đani Stipaničev glasovno je moćan i uvjerljiv Byron, a Danijela Pintarić i glasom i stasom impresivna mlađa i neudana kći austrijskog generala i u svakom slučaju heroina premijere. Sandra Bagarić u ulozi starije i udane kćeri nema problema s glumom, ali se teže snalazi u načinu pjevanja kakav zahtijeva Domitrovićeva partitura, ali i sama priroda mjuzikla. Nina Kaić Madić raspojasana je Venecijanka, Dražen Čuček diskretan batler, Adalbert Turner glasovno moćan general, a Nedim Prohić presamozatajan ravnatelj talijanske policije. Pravo je ugodno iznenađenje iznimno suptilna Mila Elegović kao odmjerena vlasnica hotela Amor Lucretia koja dostojanstveno podnosi životne ljubavne gubitke.

Koliko se moglo čuti, “Byron” je prvo trebao biti opera, pa je iz opere prepravljen u operetu, a na kraju je svoje vatreno krštenje, pod mentorstvom iskusnog Vlade Štefančića, dočekao kao mjuzikl. I neka mu bude sretna plovidba neizvjesnim morem hrvatskog glazbenog kazališta koje je s brojnim novim glazbenim snagama posljednjih godina iznimno naklonjeno baš formi mjuzikla. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.