Splitsko ljeto

Cantus pod ravnanjem Berislava Šipuša izvodi Papandopula, Devčića, Beria i Stravinskog

Foto: HNK split
Cantus pod ravnanjem Berislava Šipuša izvodi Papandopula, Devčića, Beria i Stravinskog
24.07.2014.
u 11:40
Na 60. Splitskom ljetu Cantusu će se kao solisti pridružiti mladi dubrovački violinist sve zapaženije međunarodne karijere Marin Maras te naša istaknuta mezzosopranistica i stalna suradnica ansambla Cantus Martina Gojčeta Silić
Pogledaj originalni članak

Koncertom u Meštrovićevim Crikvinama – Kaštilcu sutra 25. srpnja, publici Splitskog ljeta predstavit će se Cantus Ansambl djelima Papandopula, Devčića, Beria i Stravinskog pod ravnanjem umjetničkog voditelja sastava Berislava Šipuša. Nakon Judite na 58. splitskom ljetu za interpretacije djela autora splitskog skladateljskog kruga, Cantus je oduševio i prošle godine izvedbama Mahlerove Četvrte simfonije te Avanturama Gyorgyja Ligetija. Na 60. Splitskom ljetu Cantusu će se kao solisti pridružiti mladi dubrovački violinist sve zapaženije međunarodne karijere Marin Maras te naša istaknuta mezzosopranistica i stalna suradnica ansambla Cantus Martina Gojčeta Silić.

"Cantus je... želja da suvremenoj glazbi pristupimo s visokim izvođačkim i profesionalnim kriterijima, to je želja za otkrivanjem Novog i Nepoznatog, ona nas je i sastavila u zajedništvo.“ Ovim je riječima Berislav Šipuš, umjetnički voditelj Cantus Ansambla, godine 2001. sažeo ideju vodilju tada osnovanog komornog tijela specijaliziranog za izvođenje glazbe 20. i 21. stoljeća za potrebe Muzičkog biennalea u Zagrebu, da bi se uskoro Cantus pod Šipuševim vodstvom prometnuo u jedan od brendova kojima u svijetu predstavljamo hrvatsku kulturu.

Predstojeći koncert Cantus će započeti izvedbom skladbe Concerto grosso za puhački kvintet, vibrafon i ansambl Borisa Papandopula, jedne od najistaknutijih umjetničkih osobnosti i najplodnijih skladatelja hrvatske glazbe. Concert grosso... skladao je potkraj 1971, temeljeći ga na osnovama barokne forme, posebice na za njega karakterističnom odnosu između concertina i ripiena, odnosno između manje i veće skupine. 

Concertino za violinu i komorni orkestar Natka Devčića koncipiran je trostavačno. Prvi stavak (Comodo) oslanja se na formalnu trodijelnost sonatnog oblika, drugi (Larghetto) je lirski, a posljednji (Allegro vivace) opet je naglašene ritmičnosti. Nakon pauze na programu su Narodne pjesme, za mezzosopran i komorni ansambl Luciana Berioa, jednog od najistaknutijih skladatelja talijanske suvremenosti u kojem je on odabrao i aranžirao malu antologiju pjesama iz različitih krajeva svijeta, od dvije skladbe kantautora Johna Jacoba Nilesa, preko tradicijskih pjesama iz Armenije, Francuske, Sicilije, dvije ranije Berioove skladbe pisane pod talijanskim utjecajem, pa do pjesama Sardinije, Južne Francuske i Azerbejdžana.

Koncert završava  Koncertom za komorni orkestar u Es-molu – “Dumbarton Oaks“ Igora Stravinskog. Čuveni ruski skladatelj prošao je brojne skladateljske faze, a ovaj koncert pripada njegovom neoklasičnom razdoblju.  Skladbu je 1937. godine naručio bračni par Wood Bliss, inače strastveni obožavatelji i podupiratelji glazbe i umjetnosti, u povodu 30. godišnjice braka, a podnaslov Dumbarton Oaks djelo je dobilo prema imenu njihova imanja u Washingtonu.

>> Pijanist Aljoša Jurinić izvodi Schuberta, Liszta... i Chopinovu Barkarolu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.