Videobox

Četiri studenta snimila su hit seriju koja osvaja internet

Foto: Privatna arhiva
Foto: Privatna arhiva
Foto: Screenshot
28.02.2023.
u 11:41
Mladi i talentirani filmaši s ADU snimanje web-serije "Videobox", koju je pogledalo 30.000 ljudi, financiraju iz svog džepa, a uskoro stiže i treća epizoda
Pogledaj originalni članak

Više od trideset tisuća ljudi u samo dva mjeseca "nakačilo" se na najnoviju hrvatsku internetsku senzaciju. Riječ je o web-seriji "Videobox", koja zasad ima dvije objavljene epizode na YouTubeu, a djelo je četvorice studenata zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. Oni su Karlo Vorih, Marko Bičanić, Ivor Lapić i David Bakarić, mladi i talentirani filmaši s odsjeka snimanja i režije, koji seriju zajedničkim snagama produciraju, pišu, snimaju, montiraju i u njoj glume – sve s nula kuna.

– Ivor, David i ja glumimo, a Marko je jedan od mozgova iza kamere, snima, montira i sve ostalo, ali svi više-manje radimo sve. U tom smo smislu kao neki boy band! Svi smo na Akademiji, a i znamo se iz srednjoškolskih dana kada smo pohađali radionice u Blank filmskom inkubatoru. Sada mi tamo vodimo radionice, a Blank nam izlazi u susret i ustupa filmsku opremu na korištenje – govori nam student režije Karlo Vorih.

Sve je počelo zajedničkim projektom na ADU, a tko pozorno prati uspjehe hrvatskih mladih filmskih umjetnika, već je mogao čuti za neke od njih, poput Marka Bičanića, čiji je studentski film "Još malo do nove godine" pobrao nagrade na Festivalu kratkometražnog filma u Ljubljani i Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva, pa i Karla Voriha, čiji su filmovi višestruko nagrađivani, a za kratki igrani "Jesen našeg ljeta" dobio je i Zlatna kolica Zagreb Film Festivala.

Kako bi snimili "Videobox", kažu nam, "krpaju" se sa svih strana. Sve snimaju o vlastitom trošku, surađuju s Blankom i Kinoklubom Zagreb, a često im ispred i iza kamere uskaču i brojni prijatelji s Akademije. Ova serija dugo se kuhala, jer ideju su dobili još i prije nekoliko godina, a onda su prošlog ljeta jednostavno odlučili početi.

Foto: Privatna arhiva

– Dugo smo to željeli napraviti i snimiti, ali malo smo odugovlačili. Shvatili smo na kraju da nam zapravo nema smisla prijavljivati se na natječaje jer smo znali da ćemo, ako krenemo tim putem, predugo čekati. Pa smo rekli: 'Ajmo mi to solo snimiti i što bude, bude, ako se neka vrata otvore, bit će super' – govori nam Vorih.

"Videobox" prati trojicu prijatelja, Ivora i Davida, koji rade u naslovnoj "Videobox" second-hand trgovini, te njihova susjeda Karla koji se pati na poslu u KFC-u i pokušava ploviti vodama online datinga na Tinderu. Njihove ljubavne, poslovne i životne dogodovštine uvelike su inspirirane stvarnim događajima iz njihovih života, iako napominju da u seriji ipak glume humoristične i karikirane verzije sebe samih.

– To je nekako prva stepenica kada krenemo razvijati ideje. Uzmemo neke naše osobne stvari, događaje i momente iz stvarnog života i onda vučemo iz njih, proširimo ih i nastane to što je u epizodi – otkriva nam.

A to što seriju snimaju u "no-budget" principu, to se i ne primijeti jer budžet su itekako su nadomjestili svojom kreativnošću i profesionalnošću. Priča je simpatična i duhovita, zapleti zanimljivi, glumci su prirodni i opušteni, a produkcijski sve izgleda tip-top. Općepoznate primjedbe publike na naše filmove i serije – od drvenih glumaca do nerealističnih dijaloga – ovdje su sasvim izostale, a tome svjedoče i komentari poput "ovo je bolje od 90% hrvatskih serija" kojih je pun njihov YouTube kanal. Pilot-epizoda "Ruka sudbine" skupila je tako 30-ak tisuća pregleda, druga pod nazivom "Nova godina, stari ja" u mjesec dana imala je 14 tisuća pregleda, a svakim je danom oduševljenih gledatelja sve više. Neke bi mogla podsjetiti na još jednu hrvatsku web-uspješnicu, "Carstvo ladovine", također projekt mladih splitskih filmaša koji je prije nekoliko godina postao hit, ali tematski i možda na nikad prežaljenu kvartovsku humorističnu TV seriju "Nedjeljom ujutro, subotom navečer" Predraga Ličine. A Karlo, Marko, Ivor i David svoje uzore pronašli su pak u svjetskim hitovima kao što su "Curb Your Enthusiasm", "Crashing", "Louie" i "Seinfeld", čiji se utjecaji itekako osjete.

Seriju pišu i snimaju u hodu, a za jednu epizodu, od ideje do realizacije, potrebno im je nešto više od mjesec dana, koliko ćemo otprilike morati i čekati na treću.

Foto: Privatna arhiva

– Imamo neki generalni koncept za cijelu seriju, ali zapravo idemo nekako od epizode do epizode. Shvatili smo da nam je zaista prevelik zalogaj snimiti, primjerice, osam epizoda i onda ih izbacivati jednu po jednu, prvenstveno jer nismo bili sigurni kako će ljudi reagirati. Nismo znali hoćemo li imati sto pregleda ili će ljude zainteresirati. Prva epizoda trajala je pola sata, a druga 45 minuta, međutim, sada smo si zadali limit od 25 minuta, jer nas je zbilja iscrpilo, teško je kad moraš raditi baš sve, i zvuk i kolor i montažu, a još uz to i svi imamo fakultetske obaveze. Upravo pišemo treću epizodu i uskoro počinjemo snimati. Nadamo se da će dobro proći – veli Vorih.

A mi držimo fige da ih primijeti Netflix – ili bar neka hrvatska televizija – i osigura im budžet koji itekako zaslužuju. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.