I posljednja je ovogodišnja izvedba “najblagdanskije” priče dupkom napunila zagrebačko Hrvatsko narodno kazalište (HNK). Besprijekorna izvedba “Orašara” bila je šećer na kraju, ne samo za ansambl nego i za čitatelje Večernjega lista, kojima je u nagradnoj igri darovano čak četiristo ulaznica za najtraženiji božićni balet.
Užitak za sve generacije
Interes za “Orašara” iz godine u godinu raste, a oni koji, stojeći u famoznoj “zmiji” ispred HNK i čekajući svoj komad papira koji sudjelovanje u bajci znači, nisu uspjeli osigurati sebi ulaznice za bajkoviti balet, uz malo sreće, mogli su ih ipak dobiti skupljajući Večernjakove kupone. Druga je pak opcija bila nešto kreativnija. Dvadeset pet je čitatelja, naime, dobilo po dvije ulaznice na osnovi kreativnih i originalnih odgovora na pitanje: “Koga biste sa sobom poveli na predstavu i zašto?” Osim što su se ulaznice dijelile u duhu blagdana, Večernji je list, time što je svojim čitateljima osigurao cijelu dvoranu, na poseban način obilježio početak jedne posebne godine – one u kojoj Večernjak slavi svoj šezdeseti rođendan. Ispunjeno gledalište HNK vrvjelo je i starima i mladima, a balet je posebno veselje pričinjavao onima najmlađima u publici.
Tradicionalni dio programa
“Orašar” je baletno djelo velikoga ruskoga skladatelja Petra Iljiča Čajkovskog i jedno od najljepših djela klasične baletne literature. Radnja bajke smještena je u vrijeme Božića, a u HNK Zagreb cjeloviti balet Orašar prvi je put izveden u prosincu 1931. Otad je na baletnoj sceni Hrvatskoga narodnog kazališta tradicionalno na programu tijekom božićnih blagdana. Riječ je o danas najizvođenijem baletu na svijetu i vjerojatno ne postoji generacija mladih koja nije odrasla uz njega, navode u HNK. Priča o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar, drvenog orašara te s njime proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, preuzeta je od E. T. A. Hoffmanna.
S obzirom na to da je riječ o jednom od najljepših božićnih baleta, ne iznenađuje što je postao kazališna blagdanska tradicija u cijelom svijetu, a ulaznice za sve predstave rasprodaju se u trenu. Jedan od glavnih krivaca i ovogodišnje i te kako uspješne sezone “Orašara” u HNK svakako je redatelj i koreograf Derek Deane koji je baletom, pod dirigentskom palicom Diana Tchobanova i orkestra Opere HNK u Zagrebu, odvukao na tisuće gledatelja u čarobni svijet Šećerne vile. Svakako ne treba zaboraviti ni briljantne Anamariju Marković, Tomislava Petranovića, Georgea Stanciua, Andreja Barbanova, Tomaža Goluba, Ervinu Sulejmanovu i sve druge članove ansambla koji su svojim plesom pridonijeli realizaciji ovogodišnjega “Orašara”.
Draga novinarko, kad ste već naveli imena mogli ste pogledati program a ne pisati imena plesača i dirigenta koji sinoć uopće nisu nastupali. Malo profesionalnosti ne bi škodio!