sviranje u javnosti

CPG: Mi smo povoljniji! ZAMP: Ne reklamirajte se preko naših leđa!

Foto: Boris Ščitar
Plakat CPG
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Koncert
11.02.2014.
u 16:00
Nekorektno je oglašavati se na ovakav način i tražimo prekid ove kampanje, stoji u pismu ZAMP-ova odvjetnika
Pogledaj originalni članak

Prošlih je dana pozornost glazbene javnosti, ugostiteljskih, uslužnih i prodajnih objekata zaintrigirala kampanja Centra poslovne glazbe koji se predstavio kao alternativa ZAMP-u (Zaštita muzičkih autorskih prava).

Radi se, prema tvrdnjama CPG-a, o povoljnijoj ponudi glazbe za javne prostore (kafići, trgovački centri, hoteli...) koju samostalno proizvode i na taj način mogu biti jeftiniji od velikog sistema ZAMP-a.

Nude vlastitu glazbu

Dakle, ne želite li puštati radijske stanice, TV program i slično u svojim prodajnim ili ugostiteljskim prostorima, CPG nudi vlastitu glazbu za sve vrste namjena. Ova ponuda dolazi u vrijeme nagriženog imidža ZAMP-a, što zbog njegova poslovanja, što zbog stava o preskupim uslugama. Ali, kada je riječ o percepciji ZAMP-a, radi se i o pitanju osviještenosti; iako su svjesni koliko im je glazba važna, mnogi vlasnici kafića još nemaju osjećaj da i glazbenici dobivaju od toga svoj dio.

Pozdravljamo nove “igrače” na tržištu, ali smatramo da nije korektno pozivati se na reference konkurenta

Milan Majerović-Stilinović

ZAMP, glasnogovornik

S druge strane, HDS ZAMP je doista razvio tako napredan sistem zaštite prava koji u ovoj zemlji odudara od naplate većine drugih autorskih, ali i zaštite općedruštvenih, recimo radničkih prava, zbog čega se na njih može gledati i s određenom ironijom. Josip Valentić, jedan od utemeljitelja CPG-a, na naše pitanje da pojasni način poslovanja, nakon što je isprva na to bio spreman, napravio je nagli zaokret uz obrazloženje: “Kako radi Produkcijski studio CPG javnosti planiramo cjelovito predstaviti za nekoliko tjedana, trenutačno vam ne možemo odgovoriti na postavljena pitanja.”

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Nije parafiskalni namet

Razlog promjene raspoloženja mogla bi biti i činjenica da je odvjetnik HDS ZAMP-a u međuvremenu poslao CPG-u pismo upozorenja da prekine s reklamiranjem na njihov račun, što nam je potvrdio i glasnogovornik Milan Majerović-Stilinović:

– HDS ZAMP smatra da je nekorektno oglašavati se na ovakav način, bez osnove se pozivati na ime i reference konkurenta. HDS ZAMP pozdravlja pojavu novih “igrača” na tržištu. Njihovo postojanje, uostalom, dokaz je i da se pri plaćanju naknada u ugostiteljstvu i poslovnim objektima ne radi o parafiskalnom nametu nego samo o još jednoj usluzi koja se i ne mora plaćati ako u poslovnom objektu ne trebate glazbu – kaže Majerović Stilinović koji odbija i bilo kakvu pomisao na usporedbe ZAMP-a i CPG-a.

– ZAMP zastupa autorska glazbena djela ne samo oko osam tisuća autora koji su direktno zaključili ugovor s HDS-om, najuglednijih hrvatskih autora, već i nekoliko milijuna stranih autora. Radi se o ponudi koja obuhvaća desetke milijuna naslova. Na svojoj web stranici CPG navodi da raspolaže s oko 1500 skladbi, uglavnom instrumentalnih, dok se imena autora ne navode – kaže Majerović Stilinović.

>>Manji ZAMP digao na noge glazbenike, oduševio ugostitelje

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

HR
hr76
17:21 11.02.2014.

Odlična ideja. Štoviše, trebala bi se napraviti i jedna baza melodija otvorenog tipa, bez ikakve naknade, pomoglo bi i ugostiteljima a i našim ušima.

LM
luke.modri
21:16 11.02.2014.

jedno je kad netko kao štiti nečiji rad, pa ubire porerz i sl. Ali neka ZAMP i noviZAMP objasne kako i zašto, odnosno što naplaćuju kada traže reket od organiztora koncerta?! Najam banda ili pjevača koji svira/pjeva svoje stvari, nema nikakve, ali baš nikakve veze sa nekakvom zaštitom nečijih prava! Obični reket! Što je najgore, povezani su sa policijom, tako da vam policija brani daljnje održavanje koncerta ukoliko niste rješili ZAMP- bez obzira ima li osnove za zabranu. ZAMPORION IDE dalje- to je ista ekipa.