4. Festival Miroslav Krleža: Adam i Eva

Dado Ćosić, Anđela Ramljak i Adrian Pezdirc dokazani u riječi i u pokretu

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Dado Ćosić, Anđela Ramljak i Adrian Pezdirc dokazani u riječi i u pokretu
07.07.2015.
u 10:21
Redateljica u završnoj slici susreta u raju, daje i sasvim neočekivani komentar koji Krležu “prevodi” u 21. stoljeće. To je trenutak u kojem Adam i Eva postaju Adam i Adam
Pogledaj originalni članak

Krleža uz kojeg se pleše? O da, i to je moguće, u jednom sasvim novom čitanju Krležine jednočinke “Adam i Eva”, prvi put objavljene davne 1922., te prvi put izvedene 1925. Ovog puta vidjeli smo je u sklopu 4. Festivala Miroslav Krleža, koji za temu ima ljubav i smrt, u produkciji ADU i Teatra &TD, koji su je posvetili Ani Karić.

Redateljica (i koreografkinja) Natalija Manojlović priču o trodnevnoj svađi ljubavnika u nekom lošem hotelu kroz koji protrčavaju žohari postavlja kao da se događa sada i ovdje. Svađa ljubavnika postoje tako univerzalna priča o ljudskom postojanju, ali i smrti, a bogate Krležine rečenice samo upozoravaju da se od Adama i Eve ništa na ovom svijetu, i u ljudskoj duši, promijenilo nije. No, ovdje u priču ulaze i Nepoznate Eve. One svjedoče o apsurdnosti velikih ljubavi i gubitaka zbog kojih se odlazi u smrt.

Stoga je ovo Krleža sav u točno koreografiranim pokretima koji su na trenutke čak i jači od izgovorenih riječi. Redateljica u završnoj slici susreta u raju, daje i sasvim neočekivani komentar koji Krležu “prevodi” u 21. stoljeće. To je trenutak u kojem Adam i Eva postaju Adam i Adam.

Za protagoniste ove priče N. Manojlović je izabrala troje trenutačno najboljih mladih glumaca: Dadu Ćosića, Anđelu Ramljak i Adriana Pezdirca, koji su već dokazali da su, uz nadmoćnost u teatru riječi, isti takvi u teatru pokreta. Uz njih na sceni su i Nepoznate Eve: Petra Chelfi, Nina Sakić, Ivana Pavlović i Karolina Šuša.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.